ظهور-ربات‌های-گفتگوگر-در-اینستاگرام-و-فیسبوک

متا از ربات‌های گفتگوگر با شخصیت‌ها و ابزارهایی متنوع رونمایی کرد که می‌توانند تصاویر و متن خلق کنند و به زبان روزمره با کاربران گفتگو کند.

به گزارش افغان نیوز؛ اندرو بوسورث، مدیر فناوری متا (فیس بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ)، در مراسم رونمایی این ربات‌های گفتگوگر (چت‌بات‌ها) به کاربران فضای مجازی اطمینان داد که این ابزارها به همه این امکان را می‌دهد تا از فواید هوش مصنوعی به سادگی بهره‌مند شوند. 

به باور گروهی از کارشناسان، شرکت متا که در توسعه ابزارهای نسل جدید هوش مصنوعی (AI) از رقبای خود عقب مانده، با برگزاری این مراسم تلاش کرد تا خود را همچنان به عنوان یک رقیب پرتلاش در عرصه نوآوری‌های دیجیتال نشان دهد.

هم اکنون گوگل و مایکروسافت با عرضه ابزارهای جدید هوش مصنوعی (AI) مانند چت‌جی‌پی‌تی      (ChatGPT)  در زمینه انجام تحقیقات آنلاین، آموزش و افزایش بهره‌وری مدیران و کارمندان خود را به دو رقیب اصلی در این حوزه معرفی است. 

اندرو بوسورث، مدیر فناوری متا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با تاکید بر این که متا به هیچ عنوان از رقبای خود عقب نمانده است، گفت که در بخش تولید عکس بر پایه پیام متنیِ دریافتی، ابزارهای جالب زیادی وجود دارد که استفاده از آنها عموما زمان‌بر است و به تخصص بالایی هم نیاز دارد اما؛ متا ابزاری در این حوزه معرفی کرده که بهترین نتایج را در کمترین زمان ممکن و حتی بر روی گوشی‌های هوشمند تلفن همراه ارائه می‌کند.

مدیر فناوری متا توضیح داد: «با ابزاری که ما برای تولید عکس بر پایه پیام متنی طراحی کرده‌ایم، کاربران می‌توانند در هر یک از شبکه‌های اجتماعی زیر مجموعه متا مثلا با درج پیامِ "جوجه تیغی سوار بر دوچرخه" یا "تولدت مبارک یک دونده ماراتن" به سرعت، بهترین تصویر ممکن را دریافت کنند».

با این حال، متا  در نوامبر ۲۰۲۲، از ربات گفتگوگر خود با نام «گالاکتیکا» (Galactica) رونمایی کرد؛ رباتی که گفته می‌شد که قادر به نوشتن هر مقاله‌ای و حل کردن مسایل ریاضی است. اما؛ به دلیل وجود مشکلات و نواقصی اعلام نشده به سرعت پس از عرضه نسخه‌های چت جی پی تی از سوی گوگل و مایکروسافت، از دسترس خارج شد.

ظهور ربات‌های گفتگوگر در اینستاگرام و فیسبوک

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد