عامل-انفجار-ترکیه-بازداشت-شد

مقام‌های دولت ترکیه می‌گویند که عامل انتحاری روز یکشنبه در استانبول یک زن بوده است.

به گزارش افغان نیوز؛ انفجار روز یک‌شنبه (۲۲ عقرب) در استانبول به وقوع پیوست که در نتیجه‌ای آن شش نفر جان باخته و ۵۳ نفر دیگر زخمی شدند.

فواد اوکتای، معاون رییس جمهور ترکیه گفته است که انفجار در میدان تقسیم در مرکز استانبول، عملیات تروریستی بوده است و عامل‌اش یک زن است.

تصویری در شبکه‌های اجتماعی با عنوان زنی که احتمالا عامل بمب‌گذاری در میدان تقسیم استانبول بوده، منتشر شده است.

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه ساعاتی پس از وقوع این انفجار در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که واحد‌های مربوطه‌ای دولتی کار می‌کنند تا عاملان این حمله را پیدا کنند.

رییس جمهور ترکیه گفت که تا اکنون تایید نشده است که آیا این حمله واقعاً تروریستی بوده است یا نه اما؛ او گفت که بر اساس یافته‌های ابتدایی این حمله تروریستی است.

اردوغان افزود که تروریسم نمی‌تواند در ترکیه به هدف‌اش برسد یا بر این کشور و ملت آن چیره شود.

اما؛ سلیمان سویلو، وزیر داخله ترکیه با اعلام خبر بازداشت یک زن به‌عنوان عامل بمب‌گذاری در استانبول، گروه «پ.ک.ک» را مسوول این انفجار دانست.

 پیش از این، علی یارلیکایا،‌ والی استانبول در یک تویت نوشت که بر اساس معلومات ابتدایی، در این انفجار دست‌کم چهار نفر کشته و ۳۸ نفر دیگر زخمی شده اند.

بر اساس گزارش‌ها،‌ این انفجار که هنوز نوعیت آن واضح نشده، روز گذشته حوالی ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محل در جاده‌ای استقلال رخ داد.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به دوش نگرفته است اما؛ در گذشته جدایی طلبان کرد و تندروان اسلامی چندین حمله را بر شهرهای ترکیه انجام داده اند.

در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ گروه دولت اسلامی (داعش) موجی از بم‌گذاری‌های مرگبار را در استانبول، به شمول جاده‌ای استقلال، انجام دادند که در اثر آن چندین نفر کشته و زخمی شدند.

با این حال، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه در تویتی گفته است که امارت اسلامی با حکومت و مردم ترکیه در پیوند به وقوع این رویداد ابراز همدردی می‌کند.

عامل انفجار ترکیه بازداشت شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد