عباس-آخند-در-چند-روز-گذشته-بیش-از-صد-نفر-جان-باخته‌اند

سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته که در چند روز گذشته، بیشتر از صد نفر در کشور به دلیل شدت سردی هوا جان باخته و نزدیک به هشتاد هزار مواشی تلف شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر مطبوعاتی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز (دوشنبه، ۱۰ دلو) با نشر خبر‌نامه‌ای گفته است که ملا محمد عباس آخند، سرپرست این وزارت این مطلب را در دیدار با جیهاد ایرگینای، سفیر جمهوری ترکیه درکابل و فرید احمد ضیا، نماینده هلال احمر آن کشور اظهار کرده است.
طبق خبرنامه، در این دیدار ملا محمد عباس آخند روی مشکلات مردم افغانستان در زمستان سرد و جان باختن شماری از شهروندان کشور صحبت کرده است.
او در کنار این، درمورد مشکلات باشندگان پامیرهای بدخشان نیز یاد آور شده و گفته است: برای آنان کمک های خوراکی، غیر خوراکی و صحی انتقال دادا شده و اکنون هم یک تیم از داکتران با همکاری بنیاد آغا خان از طریق تاجیکستان، جهت بررسی وضعیت به محل اعزام شده است.
سفیر ترکیه در این دیدار گفته است که تلاش‌ها جریان دارد تا کمک‌های بیشتری برای مردم افغانستان انجام شود.
در این ملاقات، نماینده هلال احمر ترکیه از ادامه کمک‌های این نهاد یاد کرده و گفته است: از زمان رویداد زلزله در ولسوالی‌های برمل و گیان پکتیکا تا یک ماه پیش برای یک هزار خانواده هر ماه کمک های منظم غذایی صورت گرفته است.
او افزوده است که  برای سی هزارخانواده دیگر نیز در بخش‌های دیگر کشور کمک شده است.
نماینده هلال احمر ترکیه گفته که قرار است تا ماه حمل کار اعمار نزدیک به صد خانه در دو قریه پکتیکا، برای زلزله زدگان از سوی این نهاد آغاز شود.
او گفته که هلال احمر ترکیه برای ۱۱ هزار خانواده دیگر نیز در بیست وپنج ولایت کمک‌های منظم را انجام خواهد داد.

عباس آخند: در چند روز گذشته بیش از صد نفر جان باخته‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد