عبدالله-ما-با-چالش-های-متعدد-دست-و-پنجه-نرم-می-کنیم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که افغانستان با چالش‌هایی متعددی چون خشک‌سالی، مشکل جابجایی مهاجران، بی‌جاشدگان داخلی به اثر تغییرات اقلیمی، حوادث طبیعی، کمبود موادغذایی و تهدیدهایی امنیتی دست و پنجه نرم می‌کند.

 به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت افغانستان در هفتادوسومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که در بخش کمک‌های انسانی افغانستان با چالش‌هایی متعددی چون خشک‌سالی، مشکل جابجایی مهاجران، بی‌جاشدگان داخلی به اثر تغییرات اقلیمی، حوادث طبیعی، کمبود موادغذایی و تهدیدهایی امنیتی دست و پنجه نرم می‌کند.

به همین دلیل، حدود دوسوم کشور از این وضع متاثر گردیده و زندگی بیش‌تر از یک میلیون دیگر مورد تهدید قراردارد و شاید بیش‌تر از یک ملیون دیگر را مجبور به مهاجرت و بی‌جایی نماید و ما نیازمند رسیدگی جدی به نیازهای بشری و انسانی‌ آن‌ها هستیم.

آقای عبدالله گفت که می‌خواهم از دفتر هماهنگ کننده کمک‌های انسانی و دیگر دفترهای سازمان ملل، سازمان‌های غیرحکومتی و کشورهای کمک کننده به خاطر سهم‌گیری و کارهای شبانه روزی شان با مردم تشکر و قدردانی نمایم و از جامعه جهانی تقاضا نمایم تا برنامه کمک‌های انسانی افغانستان برای سال 2018 تا 2021 را تحت پوشش کمک‌های مالی خود قراردهند.

وی افزود؛ حل مسالمت‌ آمیز منازعات و حمایت از ملت‌های ستم‌دیده از اصول بنیادی منشور سازمان ملل متحد به شمار می‌رود، که به نوبۀ خود به حفظ و تقویت صلح و امنیت جهانی کمک می‌کند. به عنوان یک کشور جنگ دیده ما همبستگی خود را با مردم آسیب دیده سوریه و یمن و دیگر جوامعی که در جهان قربانی خشونت اند، ابراز می‌داریم و از حقوق اساسی و بنیادی مردم روهینگا در میانمار حمایت و پشتیبانی می‌نماییم. افغانستان از تلاش‌های سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی برای صلح عادلانه و جامع مشکل فلسطین به شمول تقاضای مجمع عمومی برای سازوکار بین‌المللی حمایت از افراد ملکی به صورت کامل و همه جانبه حمایت و پشتیبانی می‌کند.

رییس اجراییه تصریح کرد که علاوه براین، سازمان ملل متحد برای دست یافتن به صلح باید به اصل مالکیت ملی و تطبیق برنامه توسعه پایدار هزاره برای سال ۲۰۳۰ و تقویت هماهنگی بیشتر میان نهادها و دفاتر ذیربط سازمان ملل توجه بیشتر نماید؛ زیرا نقش افغانستان در داخل ساختار سازمان ملل متحد در مرحله کنونی برجسته‌تر از هر زمانی است.

آقای عبدالله تاکید داشت که با برگزاری هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، افغانستان ریاست کمیته سوم را به عهده دارد و ما قطعنامه‌هایی را در مورد قضایای مورد علاقه و نیاز چون قربانیان دهشت‌افگنی، تهدید ماین‌های کنار جاده‌ای، مهاجرت و مشکل مهاجران، حقوق اطفال، توانمندسازی زنان، حقوق بشر،‌ توسعه اجتماعی و دیگر برنامه‌ها و طرح‌های کمیته طرح و تصویب نموده‌ایم یا تصویب می‌نماییم.

عبدالله: ما با چالش های متعدد دست و پنجه نرم می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد