عبور-از-دریایی-مدیترانه؛-هر-هفته-۱۱-کودک-پناهجو-غرق-می‌شوند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده که در سال جاری میلادی، ۲۸۹ کودک در تلاش مهاجرت از شمال آفریقا به اروپا از مسیر دریای مدیترانه، جان داده‌ و یا ناپدید شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ یونیسف روز جمعه (۲۳ سرطان) با نشر گزارشی گفته است که این آمار برابر به جان‌ باختن یا ناپدیدشدن ۱۱ کودک در هفته در دریای مدیترانه است.

در گزارش یونیسف آمده است که برآورد می‌شود از سال ۲۰۱۸ تا اکنون هزار و ۵۰۰ کودک در مسیر مدیترانه جان داده و یا ناپدید شده باشند.

این نهاد طبق آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است که در مجموع از سال ۲۰۱۸ تا اکنون، ۸ هزار و ۲۷۴ نفر در مسیر مدیترانه جان داده‌ یا ناپدید شده‌اند که از هر پنج نفر آنان، یک نفر شان کودک است.

یونیسف گفته است با توجه به این‌که بسیاری از کشتی‌های غرق‌شده در مسیر مدیترانه هیچ‌کسی زنده بیرون نمی‌شود، احتمالا شمار تلفات کودکان بسیار بیشتر باشد.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف گفته است: «بسیاری از کودکان در تلاش برای یافتن امنیت، پیوستن دوباره به خانواده‌های خود و جستجوی آینده‌ای امیدوارکننده‌تر به قایق‌ها در سواحل مدیترانه سوار می‌شوند اما؛ در مسیر راه یا جان می‌دهند یا ناپدید می‌شوند».

خانم راسل خواستار اقدامات بیشتر برای ایجاد مسیرهای امن و قانونی برای دسترسی کودکان به فرصت‌های پناهندگی، تقویت تلاش‌ها برای نجات جان انسان‌ها در دریاها و ریشه‌یابی عواملی که باعث می‌شود کودکان جان خود را به خطر اندازند، شده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل برآورد کرده که از آغاز سال جاری میلادی، ۱۱ هزار و ۶۰۰ کودک که به‌طور متوسط ۴۲۸ کودک در هفته می‌شود، از شمال آفریقا به سواحل ایتالیا رسیده‌اند

به گفته این نهاد، این آمار افزایش دوبرابر نسبت به دوره‌ مشابه در سال ۲۰۲۲ میلادی را نشان می‌دهد.

یونیسف تصریح کرده است که در سه ماه اول سال جاری میلادی، ۳ هزار و ۳۰۰ کودک از مجموع کودکانی که از مسير مدیترانه‌‌ای مرکزی به اروپا رسیده‌اند، به‌عنوان بدون همراه، جداشده از والدین یا سرپرست قانونی خود ثبت شده‌‌اند.

این نهاد افزوده که این امر آنان را در معرض خطر بیشتر خشونت، استثمار و سوءاستفاده قرار می‌دهد.

در گزارش یونیسف آمده است دخترانی که به تنهایی در این مسیر سفر می‌کنند، قبل از سفر در طول سفر و بعد از آن، خشونت را تجربه می‌نمایند.

یونیسف از کشورها خواسته است که براساس قوانین بین‌المللی و کنوانسیون حقوق کودک، از کودکان در کشورهای مبدا، کشورهایی که از آن‌ها در مسیر مهاجرت عبور می‌کنند و کشورهای مقصد محافظت کنند.

 

 

عبور از دریایی مدیترانه؛ هر هفته ۱۱ کودک پناهجو غرق می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد