عفو-بین‌الملل-از-کشورهای-همسایه-افغانستان-انتقاد-کرد

انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از کشورهای همسایه افغانستان و شماری کشورهای اروپایی که مرز خود را به روی پناهجویان افغانستان بسته کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی گفته است، پناهجویان افغان که زندگی شان در افغانستان در خطر مواجه است و اسناد قانونی سفر ندارند، با مرزهای بسته کشورهای مختلف از جمله همسایگان افغانستان مواجه شده اند.

در گزارش این سازمان به وضعیت ۳۲ تن از پناهجویان افغان که در مرز لهستان و بلاروس گرفتار شده‌اند، اشاره شده و وضعیت آنان«خیلی ناگوار» توصیف شده است.

در این گزارش آمده است که 17 تن از پناهجویان افغان که تلاش می‌کردند از سیم خاردار در منطقه مرزی لهستان عبور نمایند، بازداشت و به بلاروس انتقال داده شده اند.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان به دلیل فقر و بیکاری مهاجرت شهروندان کشور افزایش یافته است.

پیش از این وزیر داخله ایران از پناهجویان افغانستان خواسته بود که در مرز این کشور مراجعه نکنند؛ زیرا امکان پذیرش مهاجران اندک است.  

سازمان ملل متحد نیز روز جمعه هشدار داد که احتمال دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ نزدیک به نیم میلیون پناهجوی دیگر از افغانستان مهاجرت کنند.

به گفته این سازمان از آغاز سال جاری میلادی تا کنون به دلیل تشدید جنگ در افغانستان دست کم ۵۶۰ هزار نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند.

آمارهای این سازمان نشان می‌دهد نزدیک به ۸۰ درصد از جمعیتی که در سال جاری میلادی آواره شده‌اند، زنان و کودکان هستند.

عفو بین‌الملل از کشورهای همسایه افغانستان انتقاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد