عمران-خان-ماموریت-امریکا-در-افغانستان-فرض-نادرست-است

نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که تمام ماموریت امریکا در افغانستان بر بنیاد یک« فرض نادرست» استوار است و به همین خاطر هرگز موفق نخواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان امروز(پنج‌شنبه، ۲۱ دلو) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری چینی Guancha گفته است که امریکا پیش از حمله به افغانستان و پس از حملات ۱۱ سپتامبر، زحمتی برای مطالعه در افغانستان به خرج نداده است.

عمران خان گفته است: «اگر آن‌ها{امریکا} در مورد افغانستان مطالعه می‌کردند، کارها را به روشی که انجام می‌دادند، انجام نمی‌دادند».

خان افزوده که او از روز نخست می‌گفت که امریکا راه حل نظامی برای مشکل افغانستان پیدا نمی‌کند اما؛ هرگز گوش نکردند.

خان تصریح کرده است که ایالات متحده حتا در مورد آن‌چه می‌خواهد در افغانستان به دست آورد، مشخصا نمی‌داند.

او افزوده است: «آیا آن‌ها برای دموکراسی در افغانستان بودند یا ملت‌سازی؟ یا می‌خواستند زنان افغان را آزاد کنند».

عمران خان بیان کرده است؛ هنگامی که اسامه بن لادن به ضرب گلوله کشته شد، ماموریت در افغانستان باید به پایان می‌رسید. او گفت که امریکا مردم افغانستان را درک نمی‌کند.

نخست‌وزیر پاکستان با بیان این که «آنان هرگز حکومت بیگانه‌گان را نمی‌پذیرند افزوده است؛ اگر مردم نمی‌خواهند بر آن‌ها حکومت شود، هیچ‌کس نمی‌تواند بر آ‌ن‌ها حکومت کند.»

او گفته که در زمان حضور امریکا نزدیک به ۵۰ درصد از جمعیت افغانستان زیر خط فقر زند‌گی می‌کرد. خان گفته که همه به‌ویژه اروپایی‌ها، باید امریکا را متقاعد کنند که وضع تحریم‌ راهی برای مقابله با افغانستان نیست.

این در حالی است که مقام‌های پاکستانی همواره خواستار آزادسازی پول‌های منجمد شده افغانستان توسط امریکا شده‌اند.

عمران خان: ماموریت امریکا در افغانستان فرض نادرست است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد