فراخوان-جمع‌آوری-کمک-به-مردم-افغانستان-توسط-مسیحیان-بریتانیا

مسوول ارتباطات دفتر کمک مسیحیان(Christian Aid) گفته است که مسیحیان بریتانیا در فراخوان جمع‌آوری کمک به گرسنگان افغانستان با دولت این کشور همسو شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ لیان کلیلند، مسوول ارتباطات دفتر کمک مسیحیان گفته است که در شش ماه گذشته پشت میز کارش همواره نگران افغانستان بوده است.

کلیلند افزوده است که در افغانستان یک میلیون کودک در معرض خطر گرسنگی قرار دارند و ۹۵ درصد از جمعیت غذای کافی ندارند و این برایش نگران‌کننده است.

او با یادآوری مصرع یک بیت از شعر مولوی که گفته است، «هرجا ویرانه بود، آن‌جا امید به گنج هست» گفته است که ما این گنجینه‌ها را مکررا در Christian Aid) ) پیدا می‌کنیم.

مسوول ارتباطات دفتر کمک مسیحیان با بیان جملات عاطفی چون «هر هدیه‌ای، صرف نظر از اندازه، زند‌گی را تغییر می‌دهد. محصولات دوباره کاشته می‌شوند و در حوضچه‌های آب شیرین ایجاد می‌شوند»، از شهروندان بریتانیا خواسته است به کمک فوری مردم افغانستان بشتابند.

کلیلند تصریح کرده است که افغانستان کشوری در ویرانه است. به گفته او، خانواده‌ها فرزندان‌شان را برای خرید غذا می‌فروشند، کودکان پابرهنه در برف گرسنگی می‌کشند، مادران باردار نوزادانی به دنیا می‌آورند که ممکن است زنده نمانند و این بدترین بحران انسانی در جهان است.

مسوول ارتباطات دفترChristian Aid  تاکید کرده که این نهاد معتقد است، فقر ظلم علیه بشریت است. او تأکید کرده است: «ما معتقدیم که در خرابه‌های افغانستان، امید به گنج است و ما معتقدیم که با هم می‌توانیم امید را به ناامیدان بازگردانیم».

این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی همواره از افزایش بحران بشری در افغانستان هشدار داده اند.

فراخوان جمع‌آوری کمک به مردم افغانستان توسط مسیحیان بریتانیا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد