فرمانده-کل-ناتو-به-طالبان-هشدار-نظامی-داد

فرمانده کل ناتو در افغانستان هشدار داد که پس از اول ماه می، هرگونه حمله طالبان بر نیروهای خارجی با قوت پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: اسکات میلر، فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان، روز گذشته طی یک نشست خبری در کابل گفت که حمله طالبان بر نیروهای خارجی پس از اول ماه می، اشتباه بوده و با آن با قوت برخورد خواهد شد. 

آقای میلر همچنین از آغاز روند تخلیه پایگاه‌های نیروهای خارجی در افغانستان خبر داده و گفت که ناتو همه پایگاه‌های خود را به نیروهای افغان واگذار می‌کند.  

این درحالی است که سرپرست وزارت دفاع کشور گفته بود که نیروهای امریکایی تنها در بگرام، مزار و مقرشان در کابل حضور دارند و این پایگاه‌ها به‌زودی تخلیه و به نیروهای افغانستان سپرده خواهند شد. 

مقامات کشور همچنین تأیید کرده‌اند که نیروهای بین‌المللی تجهیزات خود را به ارزش یک میلیارد دالر در افغانستان باقی خواهند گذاشت.

پیش از این، طالبان هشدار داده بودند که اگر نیروهای خارجی تا اول ماه می از افغانستان بیرون نشوند، ممکن با عکس العمل شورشیان این گروه روبرو شوند. 

بر اساس پیمان دوحه میان امریکا و طالبان، تمامی نیروهای خارجی باید تا اول ماه می یعنی تا کمتر از یک هفته دیگر بیرون شوند.

در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ نیروی امریکایی و حدود ۷۰۰۰ نظامی ناتو در افغانستان حضور دارند که قرار است مطابق استراتژی جدید امریکا و متحدانش قبل از ۱۱ سپتامبر افغانستان را ترک کنند.

فرمانده کل ناتو به طالبان هشدار نظامی داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد