فعالیت-های-علنی-رهبران-کلیدی-طالبان-در-ولایت-سمنگان

شماری از مسوولان محلی می گویند: مولوی باری، مولوی انس، مولوی هادی و مولوی جلال از جمله رهبران گروه طالبان می باشند که در ولسوالی های دره صوف پایین و حضرت سلطان ولایت سمنگان بصورت علنی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش افغان نیوز: راز محمد، عضو شورای ولایتی سمنگان امروز سه شنبه(13، حمل) در گتفگو با خبرنگار افغان نیوز تصریح نمود که ناامنی ها در سمنگان از قریه های مرکزی گرفته تا ولسوالی های دره صوف پایین، دره صوف بالا، حضرت سلطان و دو آب این ولایت ادامه دارد.

وی می افزاید که سه ولسوالی به جز ساختمان مقام ولسوالی و قوماندانی امنیه تمامی قریه های اطراف آن بدست مخالفان دولت بوده و بصورت علنی در میان مردم فعالیت و گشت گزار می کنند.

این عضو شورای ولایتی سمنگان تاکید نمود که راه اندازی عملیات شب هنگام بر پوسته های امنیتی، جمع آوری عشر و زکات و نیز مجازات افراد به جرم تخلف از قوانین طالبان از جمله فعالیت های این گروه می باشد که زندگی مردم را ناامن ساخته است.

وی از عدم موثریت گفتگوهای صلح میان حکومت و طالبان سخن می زند و تایید می کند که این روند تاثیری بر رفتار طالبان با مردم نداشته است.

آقای راز محمد اظهار داشت که دختران در این ولایت حق رفتن به مکتب را ندارند و هیچ مکتبی نمی تواند خلاف دستور این گروه فعالیت کنند.

این نماینده مردم در شورای ولایتی سمنگان اضافه می کند که رهبری مکاتب در این ولایت در حالی از سوی طالبان صورت می گیرد که هزینه آن از بودجه دولت پرداخت می گردد.

آقای راز محمد افزود که مکاتب قریه های 4 ولسوالی تحت تسلط طالبان از سوی این گروه اداره می شود و دختران در هر سنی اجازه رفتن به مکتب و تعلیم را ندارند.

از سوی هم صفت الله سمنگانی عضو دیگر شورای ولایتی سمنگان یادآور می شود که امنیت این ولایت نگران کننده است و یکی از بزرگترین مشکلات ضعف نیروهای امنیتی کمبود تشکیلات نیرو می باشد.

آقای سمنگانی علاوه کرد که نیروهای اردو و نظم عامه سمنگان به ولایت های بغلان، فاریاب، سرپل و بلخ به عنوان نیروی کمکی فرستاده می شود، درحالیکه این کار باعث ناامنی و احساس ضعف در نیروهای امنیتی ولایت سمنگان شده است.

این عضو شورای ولایتی خاطر نشان ساخت؛ مردم از این کار ارگان های امنیتی که به فکر امنیت آنان نیستند شکایت دارند و انتقال نیروهای این ولایت را به ولایات دیگر علت گشترش ناامنی می پندارند.

آقای سمنگانی گفت؛ گروه  طالبان بیش از 600 نیرو در ولایت سمنگان دارند که به مراتب بیشتر از نیروهای امنیتی اند، اما این کار نیروهای امنیتی جز روحیه بخشیدن به مخالفان چیزی در پی نخواهد داشت.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

فعالیت های علنی رهبران کلیدی طالبان در ولایت سمنگان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد