قاچاق-انسان،-افغانستان-را-به-تحریم-مواجه-می‌کند

وزیر عدلیه می‌گوید که اگر جلو قاچاق انسان و مخصوصا قاچاق مهاجران گرفته نشود، امریکا بر بخش‌های مختلف کشور تعزیرات وضع می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: فضل‌احمد معنوی، وزیر عدلیه کشور که در راس یک هیئت دولتی به منظور بررسی وضعیت قاچاق انسان و قاچاق مهاجران به ولایت نیمروز سفر کرده، می‌گوید که وزارت‌ها و نهادهای عضو کمیسیون و نیز کمیسیون‌های ولایتی وظیفه دارند تا در راستای مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران کار کنند.

وی گفته است که قاچاق انسان و قاچاق مهاجران یک مشکل بین‌المللی بوده و دولت افغانستان به منظور جلوگیری از این روند، کمیسیونی را به ریاست وزارت عدلیه ایجاد کرده است.

آقای معنوی با اشاره به گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در باره وضعیت قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، گفته است که متاسفانه افغانستان در رده‌بندی سال ۲۰۲۰ این وزارت‌خانه به مرتبه سوم تنزیل کرده است.

وزیر عدلیه خاطرنشان ساخته است که ایالات متحده آمریکا بالای کشورهای که در این مرتبه قرار گیرند، یک سلسله تعزیرات وضع می‌کند که این تعزیرات وضعیت اقتصادی و سیاسی کشورها را با مشکل مواجه می‌سازد.

او اظهار داشته است: «ما این‌جا آمده‌ایم تا این پیام را برسانیم که قاچاق انسان و قاچاق مهاجران موضوع بسیار جدی است و باید جلو آن گرفته شود.»

معنوی در عین حال از مسئولان ولایت نیمروز خواسته است تا در راستا جلوگیری از قاچاق انسان و قاچاق مهاجران برخورد جدی و قاطع کنند.

این درحالی است که والی نیمروز علت مهاجرت‌های زیاد از مسیر این ولایت را موجودیت دشت‌های بزرگ، مرز‌های طولانی و باز با کشورهای ایران و پاکستان و نیز فقر، جنگ و بیکاری عنوان کرده است.

قاچاق انسان، افغانستان را به تحریم مواجه می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد