قبلا-با-چین-مقابله-کرده‌ایم-و-اکنون-هم-مصمم-به-دفاع-از-خود-هستیم

رییس جمهور تایوان می‌گوید که شش دهه پیش که ارتش چین جزایر تایوان را بمباران کرد ما با آنان مقابله کردیم و آن اراده برای دفاع از میهنمان تا به امروز ادامه دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ تسای اینگ-ون، رییس جمهور تایوان امروز (سه‌شنبه، 1 سنبله) در دیدار با هیاتی از موسسه هوور دانشگاه استنفورد امریکا گفت که آن نبرد برای حفاظت از میهن ما به جهان نشان داد که هیچ تهدیدی از هر نوع نمی‌تواند عزم مردم تایوان را برای دفاع از خود متزلزل کند، نه در گذشته، نه اکنون و نه در آینده.

تسای اینگ-ون در این دیدار با اشاره به حملات چند ماهه چین به جزایر کینمن و ماتسو در اوت ۱۹۵۸ گفت: «۶۴ سال پیش در نبرد ۲۳ اوت، سربازان و غیرنظامیان ما با همبستگی از تایوان محافظت کردند، به‌گونه‌ای که ما امروز تایوان دموکراتیک را داریم».

او تاکید کرد:« ما به جهان نشان خواهیم داد که مردم تایوان هم اراده و هم اعتماد به نفس برای حفظ صلح، امنیت، آزادی و رفاه را برای خود دارند».

تنش‌ها میان تایوان و چین در یک ماه گذشته و پس از سفر نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا به تایپه افزایش یافته است.

دولت چین در پی سفر خانم پلوسی به تایوان، رزمایش بزرگ و گسترده‌ای را در نزدیکی جزیره برگزار کرد تا خشم خود را از «حمایت افزایش یافته» امریکا از تایپه اعلام کند.

جزیره خودمختار تایوان در سال ۱۹۵۸ با حمایت امریکا که تجهیزات نظامی مانند موشک‌های ضد هوایی پیشرفته سایدویندر به این کشور ارسال کرد در برابر حمله چین واکنش نشان داد.

این آخرین مرتبه‌ای بود که نیروهای تایوانی در مقیاس وسیع به نبرد با چین پرداختند.

ایالات متحده که در سال ۱۹۷۹ روابط دیپلماتیک رسمی خود را با تایپه به نفع پکن قطع کرد، همچنان مهم‌ترین منبع تامین تسلیحات تایوان است.

قبلا با چین مقابله کرده‌ایم و اکنون هم مصمم به دفاع از خود هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد