قطر-مرکز-ترانزیت-مهاجران-افغان-می‌شود

وزیر خارجه قطر می‌گوید که کشورش پس از این به مرکز ترانزیت مهاجران افغان به امریکا و سایر کشورها تبدیل خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر پس از امضای سند« صلاحیت حفاظت» با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفته است که بررسی گذشته امنتی مهاجران افغان در قطر مهم است.

وزیر خارجه قطر افزوده است که پس از این مهاجران افغانستان نخست به قطر منتقل شده و با بررسی اسنا آنان، به کشورهای مقصد فرستاده خواهند شد.

آل ثانی گفته است: « به خاطر که نمی خواهیم افراد نا مطلوب به کشورهای ما راه یابند. به همین منظور به این اولویت داده خواهد شد، افرادی که به قطر می‌آیند دارای اسناد مناسب باشند. من فکر می‌کنم این فقط خواست قطر نه بلکه هر کشور دیگر می‌باشد».

وزیر خارجه قطر نگرانی‌های کشورش در مورد وضعیت موجود در افغانستان را با وزیر خارجه امریکا مطرح و گفته است که بخش مهمی این نگرانی حقوق بشر، حقوق زنان و حکومت همه شمول از سوی طالبان می‌باشد.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان، موج از مهاجر افغان‌ها به کشورهای همسایه و از آن‌جا به کشورهای اروپایی، آغاز شده است. ایران و ترکیه که مسیر عبور پناهجویان افغان به کشورهای اروپایی است، از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواستار جلوگیری سرازیر شدن پناهجویان افغان به این کشورها شدند.

قطر مرکز ترانزیت مهاجران افغان می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد