قطر؛-سفرای-خود-از-پنج-کشورعربی-را-فراخواند

درپی تنش میان ترامپ و امیر قطر خبرهای ضدونقیضی از فراخواندن سفیران قطراز کشورهای پادشاهی سعودی، مصر، بحرین، کویت و امارات شنیده می‌شود،

به گزارش افغان خبر به نقل از العربیه :  بعد از آنکه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، تاکید کرد روابط این کشور با ایالات متحده آمریکا قوی و مستحکم است، اگرچه که روند غیرمثبتی با دولت کنونی آمریکا وجود دارد و این حالت پایدار نخواهد بود زیرا مقامات قضایی آمریکا مشغول تحقیق در باره زیاده‌روی‌های رییس جمهوری این کشور هستند.

خبرگزاری رسمی قطر روز چهارشنبه ۲۴ ماه مه اعلام کرد این کشور سفیران خود از ۵ کشور عربی سعودی، مصر، کویت، بحرین و امارات را فراخوانده است، بعد از آنکه سایت این خبرگزاری هک شده است.

در همین حال محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت «او چیزی در باره فراخواندن یا اخراج سفیران نگفته، و اظهارات او تحریف شده است».

این دوگانگی بعد از آن روی داد که امیر قطر روز سه‌شنبه در مراسم فارغ‌التحصیلی نیروهای نظامی در پادگانی در شمال کشور این سخنان را بیان و خبرگزاری رسمی این کشور هم آن را نقل کرد.

«هیچکس حق ندارد ما را متهم به تروریسم کند»

خبرگزاری رسمی قطر در بیانیه خود آورده: «هیچکس حق ندارد که ما را متهم به تروریسم کند و جماعت اخوان المسلمین یا حماس و حزب الله تروریست نیستند».

شیخ تمیم همچنین تاکید کرد قطر بطور همزمان موفق به داشتن روابط قوی با آمریکا و ایران شده است، زیرا ایران یک قدرت منطقه‌ای و اسلامی است که نمی‌شود آن را نادیده گرفت و عاقلانه نیست که تنش با این کشور بالا بگیرد، به ویژه اینکه همکاری با ایران می‌تواند به ثبات منطقه کمک کند.

او همچنین از مصر، امارات و بحرین خواست تا به موضع ضد قطری و اتهامات خود علیه این کشور پایان دهند زیرا کمکی به روابط و منافع دوجانبه نمی‌کند. او تاکید کرد که قطر در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی‌کند.

پایگاه‌های متعدد

او همچنین اشاره کرد « پایگاه‌ العديد ایمنی قطر را در مقابل چشم‌داشت کشورهای مجاور حفظ می‌کند، و این فقط فرصتی منحصر به فرد برای آمریکا است که در منطقه نفوذ نظامی داشته باشد، و این در ورای اختیارات یک دولت برای تغییر است».

او گفت که قطر به تلاش‌های خود برای برقراری صلح بین حماس و اسراییل ادامه می‌دهد وبا هردو طرف ارتباط خود را حفظ می‌کند و این بخشی از سیاست قابل انعطاف قطر است.

قطر؛ سفرای خود از پنج کشورعربی را فراخواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد