قطع-فعالیت-شبکه‌های-مخابراتی-در-شمال‌شرقی-کشور

وزارت مخابرات و تکنالوژی اعلام نموده که فعالیت شبکه‌های مخابراتی در ولایت‌های شمال و شمال‌شرقی کشور به‌دلیل تخریب تأسیسات، قطع شده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، امروز دو شنبه(8، میزان) با نشر اعلامیه گفته است که فعالیت این شبکه‌ها به‌دلیل به آتش کشیده‌شدن زیربناهای مخابراتی از سوی طالبان و قطع فایبر نوری در علی‌آباد کندز و در مسیر این لین در مربوطات جوزجان، می‌باشد.

وزارت مخابرات گفته است که مسئولان امنیتی، شبکه‌های مخابراتی و نهادهای مسئول در تلاش‌اند تا هرچه زودتر تأسیسات تخریب‌شده را ترمیم کنند؛ اما به دلیل مشکلات امنیتی و شرایط محیطی، زمان‌گیر خواهد بود.

این وزارت همچنان از شهروندان کشور خواسته است که با آنان همکاری کرده و با نشر پیام‌های ضدونقیض که تنها به آلوده شدن فضا کمک می‌کند، نپردازند.

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به تاریخ چهارم میزان اعلام کرده بود که فعالیت شبکه‌های مخابراتی خصوصی (روشن، افغان‌بیسیم، اتصالات و ام‌تی‌ان) در شماری از ولایات شمال و شمال‌شرقی کشور به‌خاطر تهدیدات جنگ‌جویان طالبان، متوقف شده است.

این در حالی است که گروه طالبان، روز یکشنبه(24، سنبله) سال جاری نیز برق وارداتی ازبکستان و تاجکستان را با منهدم کردن پایه های این برق در ساحات تحت کنترول شان قطع نمود که به شمول کابل، برق ۱۱ ولایت کشور قطع گردید.

قطع فعالیت شبکه‌های مخابراتی در شمال‌شرقی کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد