قمی-از-تلاش-برای-محاکمه-ا-ا-در-دادگاه-لاهه-انتقاد-کرد

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی در کابل در ششمین نشست «فرمت مسکو» از تلاش کشورها برای محاکمه حکومت سرپرست افغانستان در دادگاه بین‌المللی دادگستری به اتهام نقض کنوانسیون منع تمام اشکال تبعیض علیه زنان، انتقاد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای قمی روز جمعه (13 میزان) در نشست فرمت مسکو این تلاش‌ها را «شتاب‌زده» و «نادرست» خوانده است.

قمی در این نشست گفته است که مسئله‌ی تدوین قوانین تنها از طریق توجه به اصول اسلام و با درنظرداشت آداب و سنن مردم افغانستان اثربخش و سودمند خواهد بود.

کشورهای آلمان، کانادا، استرالیا و هالند در اوایل ماه جاری خورشیدی با صدور بیانیه‌ای مشترک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به حکومت سرپرست افغانستان هشدار دادند که در صورت عدم توقف تبعیض جنسیتی، از آن در دادگاه بین‌المللی دادگستری شکایت می‌کنند.

پس از صدور این اعلامیه، ۲۲ کشور دیگر نیز اعلام کردند که از طرح شکایت علیه ا.ا در دادگاه بین‌المللی دادگستری حمایت می‌کنند.

این تصمیم به دلیل نقض کنوانسیون منع تمام اشکال تبعیض علیه زنان گرفته می‌شود که افغانستان در سال ۲۰۰۳ به آن پیوسته و متعهد شده است که تمام مفاد آن را رعایت کند.

ا.ا به دلیل این‌که هنوز از سوی هیچ کشوری به عنوان دولت مشروع افغانستان به رسمیت شناخته نشده است، نمی‌تواند از این کنوانسیون خارج شود.

قمی از تلاش برای محاکمه ا.ا در دادگاه لاهه انتقاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد