قمی-با-مقام‌های-پاکستانی-گفتگو-کرد

حسن کاظمی قمی، نماینده‌ ویژه و سفیر ایران در کابل می‌گوید که در سفرش به پاکستان، با همتایان پاکستانی خود توافق کرده‌اند که کشورهای همسایه‌ گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان را ایجاد نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای قمی در ایکس نگاشته است که سفرش به اسلام‌آباد ادامه‌ تلاش‌های منطقه‌ای ایران برای کمک به مردم افغانستان است.
او گفته است که در این سفر با جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه‌ موقت و آصف درانی، نماینده‌ ویژه پاکستان در امور افغانستان و سایر مقام‌های پاکستان دیدار کرده است.
آقای قمی نوشته که در این ملاقات‌ها تاکید کرده است که صلح و ثبات منطقه وابسته‌ به صلح و ثبات در افغانستان است و آنچه که می‌تواند به برقراری این صلح کمک کند، ابتکارات منطقه‌ای با محوریت کشورهای همسایه‌ افغانستان است.
این دیپلمات ایرانی نگاشته است: «در این چارچوب، با همتایان پاکستانی توافق کردیم که کشورهای همسایه‌ افغانستان هسته اصلی گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان را تشکیل داده و بسته‌ای از پیشنهادات سازنده را به حکومت سرپرست افغانستان ارائه کنند».
او افزوده است که گروه تماس و دستور کار آن قابل گسترش است و می‌تواند به نگرانی‌های همسایگان افغانستان، کشورهای منطقه و جامعه‌ بین‌المللی در مورد افغانستان در قالب یک دستور کار مشخص با جدول زمانی منطقی، به‌صورت گام‌به‌گام بپردازد.
این در حالی است که وزارت خارجه‌ پاکستان روز گذشته در خبرنامه‌ای نوشته که جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه موقت این کشور در دیدار با قمی بر نقش کشورهای همسایه افغانستان برای دستیابی به چشم‌انداز یک منطقه‌ صلح‌آمیز و باثبات را حیاتی دانسته است.

قمی با مقام‌های پاکستانی گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد