لایحه-تحریم-چین-از-سوی-دونالد-ترامپ-به-امضا-رسید

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام نموده که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا یک مصوبه کنگره درباره تحریم چین را امضا کرده است.

به گزارش افغان نیوز: لایحه کنگره آمریکا که به اتفاق آرا به تصویب رسیده بود، خواستار تحریم مقامات چینی است که به ادعای آن در سرکوب مسلمانان استان سین‌کیانگ نقش داشته‌اند.

در بیانیه امروز پنج شنبه (29جوزا) کاخ سفید آمده است که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا، مصوبه کانگره درباره زندانی کردن اویغورها را امضا کرده است.

رئیس‌ جمهور امریکا، قانون تحریم چین را به دلیل زندانی کردن اویغورها و سایر اقلیت ‌های مسلمان در کمپ‌ های کار اجباری، به امضا رسانده است.

این لایحه در کانگره تصویب شده بود و قرار است یک پیام حقوق بشری در رابطه با ولایت «سین ‌کیانگ» به چین ارسال کند.

چین در واکنش به این اقدام، ضمن اعتراض، تهدید کرده که اقدامات تلافی‌ جویانه در پیش خواهد گرفت. این قانون که پیش از این به تائید کانگره رسیده بود، واردات کالاهایی را که در این کمپ ‌ها تولید می ‌شود، ممنوع اعلام می ‌کند.

این درحالی است که به گفته سازمان ملل، کشور چین بیش از نیم میلیون از مردم مسلمان ولایت شین ‌کیانگ را در کمپ‌ های کار اجباری زندانی کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داده که به نقل از روزنامه‌های آمریکایی در بخش‌هایی از کتاب رو به چاپ جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از همتای چینی خود خواسته بوده برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به او کمک کند.

از دیگر مطالب مطرح در کتاب جان بولتون این است که ترامپ در حاشیه نشست اجلاس گروه 20 در ژوئن 2019 در دیدار خود با رئیس جمهوری چین، به شی جین پینگ گفته است اقدام چین در خرید محصولات کشاورزی از کشاورزهای آمریکایی می‌تواند روی نتیجه انتخابات اثرگذار باشد.

لایحه تحریم چین از سوی دونالد ترامپ به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد