لیره-به-پایین‌ترین-میزان-ارزش-خود-در-دو-ماه-گذشته-سقوط-کرد

همزمان با ناکامی قلیچدار اوغلو، رقیب انتخاباتی طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، لیره سقوط و بازار برس افت کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ بر بنیاد گزارش‌ها احتمال دارد انتخابات ترکیه، میان دو رقیب اصلی به دور دوم برود. در تاریخ جمهوری ترکیه، این نخستین بار است که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده می‌شود.

همزمان با این منابع امروز (دوشنبه، ۲۵ ثور) از سقوط ارزش پول ملی و افت بورس در این کشور خبر داده‌اند و گزارش‌ها حاکی از واکنش منفی بازارهای مالی ترکیه به نتیجه انتخابات است.

لیره ترکیه، امروز به پایین‌ترین میزان ارزش خود در دو ماه گذشته سقوط کرد و بر اساس گزارش‌ها، هر دالر امریکایی در برابر ۱۹.۵۶ لیره معامله شد.

بورس استانبول نیز امروز با افت ۶.۳۸ درصدی شاخص کار خود را آغاز کرد.

حسین مالک، مدیر تحقیقات شرکت سرمایه‌گذاری تلیمر، اعلام کرده است: «این یک ناامیدی بزرگ برای سرمایه‌گذارانی است که به پیروزی کمال قلیچداراوغلو نامزد مخالف اردوغان و بازگشت به سیاست‌های اقتصادی که وعده داده بود امیدوار بودند».

هر دو مدعی اصلی مقام ریاست‌جمهوری در ترکیه، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور کنونی و رقیب او، کمال قلیچداراوغلو می‌گویند که می‌توانند در دور دوم انتخابات پیروز شوند.

با این حال، طبق تازه‌ترین نتایج انتخابات که از سوی رییس هیات عالی انتخابات اعلام شد، اردوغان ۴۹.۴۹ درصد و قلیچ‌داراوغلو ۴۴.۹۶ درصد آرا را از آن خود کرده‌اند.

 

 

لیره به پایین‌ترین میزان ارزش خود در دو ماه گذشته سقوط کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد