ماسک-پنج-ماموریت-فضایی-در-آینده-انجام-می‌شود

ایلان ماسک، موسس شرکت فضایی خصوصی امریکایی «اسپیس_اکس» می‌خواهد تا دو سال آینده تا پنج ماموریت ارسال فضاپیمای بدون سرنشین به مریخ انجام دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ ماسک مالک این شرکت امروز (دوشنبه، ۲ میزان) در پلتفرم اکس هدف نهایی این ماموریت‌ها را بررسی و جمع‌آوری اطلاعات برای انجام پروازهای سرنشین‌دار به سیاره مریخ عنوان کرد.

ماسک ادعا کرد که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، چنین چیزی ظرف چهار سال ممکن می‌شود.

اسپیس اکس با موفقیت اولین راهپیمایی فضایی تجاری را در ماه سپتامبر برگزار کرد.

 در ماه ژوئن سال جاری نیز یک پرواز آزمایشی از فضاپیمای "استارشیپ" با موفقیت انجام شد؛ سه پرواز آزمایشی پیش از آن ناموفق بودند.

آژانس فضایی امریکا (ناسا) فرود برنامه‌ریزی‌شده فضانوردان خود با استفاده از "استارشیپ" را به ماه، تا سال ۲۰۲۶ به تعویق انداخته است.

سامانه "استارشیپ"، بزرگترین سیستم موشکی است که تا کنون ساخته شده است. موشک استارشیپ با ۱۲۰ متر ارتفاع، بزرگ‌ترین وهمچنین قدرتمندترین موشک جهان محسوب می‌شود.

ناسا یکی از اصلی‌ترین شرکای پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی است که با همکاری چندین کشور برای تحقیقات در مدار پایین زمین ایجاد شده است.

ناسا در زمینه تحقیقات علمی در مورد زمین، سیستم‌های خورشیدی، کهکشان‌ها و کیهان به طور گسترده فعالیت می‌کند. پروژه‌هایی مانند تلسکوپ فضایی هابل و تلسکوپ فضایی جیمز وب از موفقیت‌های بزرگ ناسا در زمینه مشاهده کهکشان‌ها و ستارگان است.

این شرکت نقش مهمی در توسعه فناوری‌های جدید برای استفاده در هوانوردی، سیستم‌های فضایی، و همچنین زندگی روزمره ایفا می‌کند. برخی از فناوری‌های پیشرفته ناسا در زمینه‌های مختلف از جمله ارتباطات، انرژی‌های جدید و سلامت کاربردهای زیادی پیدا کرده‌اند.
ناسا در حال حاضر برنامه‌هایی برای بازگشت انسان به ماه تحت عنوان برنامه آرتمیس دارد و هدف این برنامه این است که اولین زن و نفر بعدی را تا سال ۲۰۲۵ به ماه بفرستد.

ناسا همچنین در حال برنامه‌ریزی برای مأموریت‌های بلندپروازانه‌ای به مقصد مریخ است تا بتواند در دهه‌های آینده انسان را به این سیاره بفرستد.

 

ماسک: پنج ماموریت فضایی در آینده انجام می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد