مجوز-استخراج-میدان-نفت-و-گاز-بریتانیا-صادر-شد

دولت بریتانیا مجوز اکتشاف و استخراج نفت و گاز از یک میدان جدید در سواحل اسکاتلند را صادر کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ طبق گزارش‌ رسانه‌های بین‌المللی شرکت‌های نفتی درخواست اکتشاف و استخراج از میدان نفتی رزبنک را پیشتر تسلیم کرده بودند اما؛ فشار گروه‌های مخالف سوخت فسیلی تصمیم‌گیری در این زمینه را به تعویق انداخته بود.

بر اساس گزارش‌ها، این میدان دارای بیشترین ذخایر سوخت فسیلی در بریتانیا است و دولت این کشور بر این باور است که استخراج از آن باعث افزایش امنیت انرژی بریتانیا خواهد شد.

این تصمیم در حالی اعلام شده که در پی حمله روسیه به اوکراین، کشورهای غربی در تلاش برای قطع وابستگی به روسیه برای تامین نیازهای خود به انرژی هستند.

فعالان حفاظت از محیط‌ زیست این تصمیم بریتانیا را «حاکی از بی توجهی» توصیف کرده و گفته‌اند که وابستگی این کشور به سوخت‌های فسیلی را افزایش می‌دهد.

به گفته آنان، چنین تحولی به معنی افزایش هزینه ناشی از آسیب به محیط زیست است.

با این حال، آمار سایت یورواستات نشان می‌دهد که واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه، در مقایسه با میانگین ماهانه ۸.۷ میلیون تن در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، به میزان ۸۲ درصد کاهش یافت و در سه ماهه دوم سال میلادی جاری، به ۱.۶ میلیون تن رسیده است.

 به این ترتیب، سهم روسیه از واردات ماهانه نفت اتحادیه اروپا، از ۲۱.۶ درصد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، به چهار درصد در سه ماهه دوم امسال کاهش یافته است.

در همین مدت، اتحادیه اروپا واردات گاز طبیعی را از میانگین ماهانه ۵.۱ میلیون تن، نصف کرده و به ۲.۵ میلیون تن کاهش داد.

مجوز استخراج میدان نفت و گاز بریتانیا صادر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد