مراکز-ولایات-تا-دو-سال-دیگر-از-نور-برق-مستفید-می-شوند

رییس جمهور غنی خطاب به تجار و سرمایه گذاران گفت که در ۹ ولایت انرژی برق رسیده است و تا دو سال دیگر تمام مراکز ولایات از نور برق مستفید خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد‌اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور با تجار و سرمایه گذاران افغان مقیم امارات متحدۀ عربی در ارگ دیدار کرد.

رئیس جمهورغنی در این دیدار از تاجران و سرمایه گذاران خواست که یک نماینده خویش را به شورای عالی اقتصادی معرفی نمایند و مشاوریت ریاست جمهوری در امور مالی و بانکداری با آنان همکار خواهد بود.

وی خطاب به تجار و سرمایه گذاران گفت: پارک های صنعتی و زمین برای سرمایه گذاری، انرژی برق و سایر تسهیلات برای تان درنظر گرفته می شود. وی افزود که در ۹ ولایت انرژی برق رسیده است و تا دو سال دیگر مراکز همه ولایات از نور برق مستفید خواهند شد.

آقای غنی گفت، نقشه راه برای معادن و زراعت کشور ترتیب گردیده است و با انتقال لین برق ترکمنستان از افغانستان به پاکستان سرمایه گذاری فراوان انجام خواهد شد. وی تصریح کرد که در تدارکات، ۲۵ فیصد به تولیدات داخلی ترجیح داده شده است.

رئیس جمهور به والی ولایت خوست، وزرای مالیه، صنعت و تجارت، انرژی و آب و زراعت و مالداری، ادارۀ مستقل اراضی و دافغانستان برشنا شرکت هدایت داد تا در نشست مشترک با تجار و سرمایه گذاران با توجه به فرصت های سرمایه گذاری، طرح مشخص را ترتیب و به زودی با ریاست جمهوری شریک سازند.

محمداشرف غنی گفت، مناسبات افغانستان با امارات متحدۀ عربی هر روز در حال گسترش است و در بخش کوریدور هوایی، مذاکرات با آن کشور جریان دارد. همچنان در بخش تأمین صلح و سرمایه گذاری، آن کشور آمادۀ هرگونه همکاری با ما می باشد.

مراکز ولایات تا دو سال دیگر از نور برق مستفید می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد