مردم-مناطق-مرکزی-خواستار-سرکوب-طالبان-شدند

مردم و وکلای ولایات‌ مرکزی از شدت ناامنی‌ها در مسیرهای مواصلاتی مناطق مرکزی انتقاد کرده و می‌گویند که حکومت باید در تامین امنیت اقدام جدی نماید و جلو باج‌گیری، اخاذی و کشتار غیر نظامیان توسط طالبان را بگیرد.

به گزارش افغان نیوز: وکلای مناطق مرکزی، امروز( یک شنبه، چهارم عقرب) طی یک نشست خبری گفتند که تامین امنیت جان و مال شهروندان وظیفه حکومت است و نباید زیر شعار کاذبانه‌ای صلح قطر از این وظیفه خود در برابر مردم کشور کوتاهی نماید.

غلام حسین ناصری، نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان ریشه‌های جنگ افغانستان را در مداخلات کشورهای بیرونی دانسته و گفت که افزایش خشونت‌ها و کشتار مردم بی‌گناه از سوی گروه طالبان در جریان گفتگوهای بین‌لافغانی برای مردم افغانستان قابل پذیرش نیست و این گروه باید هرچه زودتر از خشونت و کشتار غیر نظامیان دست بردارد.

آقای ناصری حمله بر مرکز آموزشی کوثر دانش را یکی از غم‌انگیز ترین حادثه در کشور یاد کرده و گفت که این رویداد در نتیجه غفلت حکومت در تامین امنیت شهروندان از سوی گروه تروریستان صورت گرفته است.

عبدالقیوم سجادی، نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان گفت که مردم افغانستان از پروسه صلح حمایت می‌کند؛ اما با آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی نه تنها جنگ و خشونت‌ها کاهش نیافته بلکه ویران گری و کشتار مردم بی‌گناه از سوی گروه طالبان افزایش یافته است.

آقای سجادی حمله‌ای روز گذشته بر مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب کابل را مصداق واضح جنایت بشری خواند و گفت که کشتار مردم ملکی در راه مسافرت و نیروهای امنیتی و دفاعی در دفاع از کشور بخشی دیگری از جنایت‌های بشری است که در پیش چشم جامعه جهانی صورت می‌گیرد.

اعضای شورای ملی افزایش کشتار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و افراد غیر ملکی را در حملات گروه طالیان تقبح کرده و در قطعنامه‌ای از حکومت خواست که برای مدیریت صلح و جنگ همزمان اقدام نماید و سیاست تهاجمی در برابر گروه طالبان اتحاذ کند.

در قطعنامه تاکید شده است که افزایش خشونت و باج‌گیری گروه طالبان در جریان گفتگوهای صلح هیچ توجیه دینی ندارد و حکومت باید در تامین امنیت راه مواصلاتی به ویژه مناطق مرکزی کشور اقدام جدی کرده و از کشتار غیر نظامیان در این مسیر‌ها جلوگیری کند.

اعضای شورای ملی در قطعنامه خود از جامعه جهانی خواسته اند که نباید حقوق شهروندان افغانستان در پروسه صلح زیر پا گردد و باید به حق مدیریت این پروسه از سوی خود افغان‌ها احترام گذاشته شود.

در قطعنامه تاکید شده است که حکومت باید امنیت تاسیسات عامه، مراکز آموزشی، مساجد و مکتب‌ها را به گونه‌ای جدی تامین و دیگر تنها با ابراز تسلیت و همدردی اکتفا نکند بلکه از قتل و کشتار غیر نظامیان جلوگیر نماید.

این درحالی است که منابع امنیتی می‌گویند: روز گذشته، در پی حمله انتحاری در غرب شهر کابل(مرکز آموزشی کوثر دانش) دست‌کم ۳۰ نفر کشته شده‌ و بیش از ۷۰ نفر دیگر زخم برداشتند.

معاون دوم ریاست جمهوری در واکنش به حمله انتحاری بر مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب کابل می‌گوید: این حمله در نوع خود شبیه حملات خونین سال‌های گذشته بود و اکنون به نظر می رسد که ماشین کشتار با اهداف خاص به راه افتاده است.

از سوی هم، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری اعلام نموده که سر از فردا نوعیت پیام دهی ما تغییر می‌کند و توجه موازی و همسان روی بسیج مردم علیه تروریزم طالبانی و داعشی صورت می‌گیرد.

در همین حال، زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح می‌گوید که ایالات متحده بالای کاهش خشونت‌ها در افغانستان تمرکز دارد و به این منظور بر طرف‌های جنگ در این کشور فشار وارد می‌کند.

مردم مناطق مرکزی خواستار سرکوب طالبان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد