مرگ-پریگوژین-از-سوی-اداره-هوانوردی-روسیه-تایید-شد

رسانه‌های بین‌المللی به نقل از اداره حمل هوانوردی روسیه گزارش کرده‌اند که یوگنی پریگوژین، رییس گروه شرکت خصوصی امنیتی واگنر، در پی سقوط هواپیما در این کشور جان باخته است.

به گزارش افغان نیوز؛ سی‌ان‌ان به نقل اداره هوانوردی روسیه گزارش داده که پریگوژین، رییس واگنر از جمله افراد سرنشین هواپیمای بود که در منطقه توور غربی سقوط کرده است.

یک کانال تلگرامی مرتبط به گروه واگنر نیز بیانیه‌ای منتشر کرده و گفته که پریگوژین کشته شده است. سایر کانال‌های مربوط به پریگوژین و واگنر، از جمله کانال رسمی تلگرام وی، تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

رسانه دولتی روسیه ۲۴ گزارش داده که هشت جسد در محل سقوط هواپیما پیدا شده‌اند.

براساس اطلاعات این هواپیما حامل ۱۰  سرنشین بود.

با این همه کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرده که در پی سقوط هواپیمای امبرائر لگاسی پرونده‌ای جنایی تشکیل داده است.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا، می‌گوید که احتمالا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در سقوط هواپیای حامل گروه واگنر نقش داشته باشد.

بایدن به سی‌ان‌ان گفته است: «شاید به خاطر داشته باشید، در این مورد از من پرسیده شد. گفتم مراقب آنچه سوار می‌شوم باشم. من به‌طور واقعی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است، اما تعجب نمی‌کنم».

با این حال، دو ماه پیش هنگامی که یوگنی پریگوژین، رهبر گروه  واگنر و نیروهای تحت امر او علیه تشکیلات نظامی دولت روسیه شورش کردند، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، این اقدام را «خیانت» توصیف کرد و گفت که آنان «از پشت به روسیه خنجر زده‌اند».

رییس جمهوری روسیه در آن زمان قول داد که عاملان شورش مجازات خواهند شد.

 

 

مرگ پریگوژین از سوی اداره هوانوردی روسیه تایید شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد