مسکو-روابط-با-امریکا-را-پایان-می‌دهیم

مسکو هشدار داده که در صورت توقیف دارایی‌هایش، روابط با ایالات متحده را پایان می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری تاس امروز (شنبه، ۲۲ اسد) به نقل از رییس بخش امریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه گفت که هرگونه تصرف احتمالی دارایی‌های روسیه توسط ایالات متحده، روابط دوجانبه مسکو با واشنگتن را به‌طور کامل نابود خواهد کرد.

الکساندر دارچیف در مصاحبه‌ای با تاس گفت: «ما به امریکایی‌ها از پیامدهای زیان‌بار چنین اقداماتی که برای همیشه به روابط دوجانبه آسیب می‌زند هشدار می‌دهیم که نه به نفع آن‌ها و نه به نفع ما است».

هنوز مشخص نیست که اشاره او به کدام دارایی‌ها بوده است.

دارچیف گفته که روسیه به ایالات متحده هشدار داده که اگر مسکو را کشور حامی تروریسم اعلام کند، روابط دیپلماتیک به‌شدت آسیب خواهد دید و حتا ممکن است قطع شود.

دارچیف در مورد وضعیت اوکراین گفت که نفوذ ایالات متحده بر کی‌یف به حدی افزایش یافته که «امریکایی‌ها به‌طور فزاینده‌ای به یک طرف مستقیم درگیری تبدیل می‌شوند».

روابط روسیه با غرب از زمانی که مسکو در ۲۴ فبروری ده‌ها هزار نیرو به اوکراین فرستاد و آن را «عملیات نظامی ویژه» خواند، به‌شدت بدتر شده است.

غرب با تحریم‌های اقتصادی، مالی و دیپلماتیک بی‌سابقه، از جمله مسدود کردن نیمی از ذخایر طلا و ارز روسیه که پیش از ۲۴ فبروری نزدیک به ۶۴۰ میلیارد دالر بود، پاسخ داد.

مقامات ارشد غربی، از جمله جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد داده‌اند که ذخایر منجمد را برای کمک به تأمین مالی بازسازی آینده اوکراین مصادره کنند.

به گفته دولت بایدن، ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش همچنین ۳۰ میلیارد دالر دارایی افراد ثروتمند مرتبط با ولادیمیر پوتین، از جمله قایق‌های بادبانی، چرخ‌بال‌ها، املاک و مستغلات و آثار هنری را توقیف کرده‌اند.

 

مسکو: روابط با امریکا را پایان می‌دهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد