مقام-ایرانی-هم‌جواری-با-افغانستان-را-فرصت-طلایی-عنوان-نمود

عبدالله سهرابی یک مقام ارشد وزارت خارجه ایران می‌گوید که تهران باید بازار افغانستان را به دست گیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای سهرابی دست‌یار وزیر خارجه ایران، در سفری به تایباد ایران همجواری این کشور با افغانستان را یک فرصت طلایی توصیف کرده و افزوده که از این ظرفیت در سایر حوزه‌ها استفاده شود.

به گفته این مقام ایرانی: «باید بازار افغانستان و کشورهای هدف را به دست گرفت که این خود نیاز به توجه مسوولان کشوری دارد.»

 وزارت خارجه ایران می‌گوید که اگر در زمینه توسعه روابط میان افغانستان و این کشور تلاش صورت گیرد، منجر به افزایش تعاملات در حوزه های مختلف خواهدشد.

این درحالی است که بعد از تغییر نظام سیاسی در افغانستان، ایران توانسته است که روابط تجاری و سیاسی خود را با این کشور حفظ نماید.

با این حال، وزارت صنعت و تجارت ا.ا روز گذشته (شنبه، ۱۲ حوت) گفته بود که هیات تخنیکی امارت اسلامی افغانستان به ریاست محمدالله بختیار، رییس ترانزیت بین‌الملل وزارت صنعت و تجارت در ادامه سفرش به منطقه آزاد چابهار با حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور ایران، دیدار و گفتگو نموده است.

بر اساس خبرنامه این وزارت، در این دیدار دوطرف در رابطه به تکمیل شدن زنجیره ترانزیتی از چابهار، ایجاد نمایندگی امارت اسلامی در منطقه آزاد و تسهیلات در این مسير، واگذاري، قیمت زمین‌های موردنیاز در چابهار، اولویت به کالاهای ترانزیتی از این مسیر، فراهم‌آوری تسهیلات به تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان در چابهار و سایر موضوعات مرتبط بحث و تبادل‌نظر نموده‌اند.

به گفته این وزارت، مشاور رییس جمهور ایران حمایت کامل خود را از این پروژه اعلام نموده و به امارت اسلامی افغانستان اطمینان و وعده همکاری در این زمینه را نیز داده است.

مقام ایرانی هم‌جواری با افغانستان را فرصت طلایی عنوان نمود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد