مقاومت-فلسطینی‌ها-در-برایر-هشدار-اسراییل

رسانه‌های بین‌المللی گزارش کرده‌اند که صدها هزار فلسطینی به رغم هشدارهای اسراییل مبنی بر ترک‌ خانه‌های‌شان، شمال غزه را ترک نکرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ آسوشیتدپرس در گزارشی گفته که دست کم ۳۵۰ هزار تن از فلسطینان ساکن شمال نوار غزه به رغم هشدارهای مکرر اسرایيل، خانه‌های خود را در این منطقه ترک نکرده‌اند.

طبق گزارش، این افراد در حالی تصمیم به ماندن در منازل خود را گرفته‌اند که اسراییل ضمن درخواست مکرر برای تخلیه شمال غزه هشدار داده است که این مناطق را هدف حملات سنگین خود قرار خواهد داد.

فلسطینیان ساکن در شمال نوار غزه اغلب در پناهگاه‌های پرتراکم به سر می‌برند و با کمبود شدید مواد غذایی،‌ آب،‌ دارو و سوخت روبرو هستند.

در این گزارش آسوشیتدپرس آمده است که حضور نزدیک به ۳۵۰ هزار غیرنظامی در منطقه شمالی غزه می تواند حمله زمینی احتمالی اسراییل را پیچیده تر کند.

سازمان ملل به هشدار اسراییل منبی بر ترک‌ منازل فلسطینی‌ها واکنش نشان داده و گفته است که هیچ کجا در غزه امن نیست.

لین هیستینگز، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای فلسطین گفته است: «هشدارهای قبلی برای افرادی که نمی‌توانند شهر را تخلیه کنند، چون جایی برای رفتن ندارند یا امکان حرکت ندارند،‌ تفاوتی نمی‌کند. وقتی همه مسیرهای خارج شدن از غزه بمباران میشود، زمانی که مردم در شمال و جنوب با حملات رو به رو می‌شوند و زمانی که امکانات ضروری برای بقا وجود ندارد و زمانی که هیچ تضمینی برای بازگشت مردم به خانه هایشان وجود ندارد، برای مردم غزه جای انتخاب وجود ندارد».

او گفته است باید درگیری‌های مسلحانه بر اساس قوانین بین‌المللی باشد، به این معنا که غیرنظامیان هرکجا که هستند، چه نقل مکان کنند یا بمانند، باید محافظت شوند و امکانات ضروری برای زنده ماندن را داشته باشند.

مقاومت فلسطینی‌ها در برایر هشدار اسراییل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد