مهاجر-پاکستانی-از-ولایت-خوست-افغانستان-به-کشورشان-برمی‌گردند

نزدیک به ۳۰ خانواده مهاجر پاکستانی که چند سال پیش در عملیات نیروهای ارتش این کشور از وزیرستان شمالی به ولایت خوست افغانستان آمده بودند، دوباره به پاکستان برگشته اند.

به گزارش افغان نیوز؛ شاهد علی‌خانی، یکی از مسوولان محلی وزیرستان شمالی گفته است که در نخستین روز بازگشت مهاجران پاکستانی از افغانستان، روز گذشته( جمعه، 19 قوس) نزدیک به 30 خانواده مهاجر به پاکستان رسیدند.

به گفته علی‌خانی تمامی خانواده‌های پاکستان مهاجر شده در افغانستان به این کشور منتقل و در ساحات بنو، لکی مروت، پیشاور و دی‌خان اسکان داده می‌شود.

روزنامه اکسپرس تریبون پاکستان نیز گفته که این مهاجران باگشت کننده از سوی اقبال وزیر، وزیر کابینه ایالات خیبر پشتونخوا به پاکستان خوش آمدید گفته شده است.

نزدیک به شش سال پیش در عملیات «ضرب عضب» نیروهای ارتش پاکستان در منطقه وزیرستان شمالی هزاران خانواده به ولایت خوست مهاجر شدند که تا اکنون در یک کمپ زندگی می‌کنند.

این در حالی است که میلیون‌ها شهروند افغانستان با تسلط دوباره طالبان بر کشور، به پاکستان و ایران مهاجرت کرده اند. بیشتر مهاجران از این دو کشور قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارند.

مهاجر پاکستانی از ولایت خوست افغانستان به کشورشان برمی‌گردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد