موج-گرما-در-فرانسه-دست‌کم-۱۸-نفر-جان-باختند

مقام‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند که در پی موج شدید گرما در سراسر کشور، دست‌کم ۱۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این رویداد هم‌زمان با افزایش بی‌سابقه دما در بخش‌های وسیعی از اروپا رخ داده است.

به گزارش به گزارش افغان نیوز: بر اساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی، موج گرما در روز دوشنبه باعث ثبت رکوردهای تازه دمایی در چندین شهر فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی شده و فشار سنگینی بر سیستم‌های صحی و خدمات اضطراری وارد کرده است.

مقامات صحی فرانسه هشدار داده‌اند که بیشتر قربانیان این موج گرما افراد مسن یا کسانی بوده‌اند که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برده‌اند.

همچنین توصیه شده است که شهروندان در ساعات اوج گرما از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند و آب کافی مصرف نمایند.

کارشناسان تغییرات اقلیمی می‌گویند که تکرار موج‌های شدید گرما در اروپا در سال‌های اخیر افزایش یافته و این روند می‌تواند در آینده نیز شدت بیشتری پیدا کند، به‌ویژه اگر اقدامات مؤثر برای کاهش گازهای گلخانه‌ای عملی نشود.

 

موج گرما در فرانسه دست‌کم ۱۸ نفر جان باختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد