موضع-گروه-کواد-در-مورد-وضعیت-افغانستان

رهبران کشورهای عضو کواد در بیانیه‌ مشترکی اعلان کردند که سیاست‌های حقوق بشری، اقتصادی و دیپلماتیک خود را در قبال افغانستان از نزدیک هماهنگ می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: نشست رهبران کواد با حضور نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، اسکات موریسن نخست‌وزیر استرالیا، یوشیهاید سوگا نخست‌وزیر جاپان به میزبانی جو بایدن رییس جمهور امریکا در واشنگتن برگزار شد.

رهبران این گروه در بیانیه مشترک اعلان کردند: ما سیاست‌های حقوق بشری، اقتصادی و دیپلماتیک خود را در آسیای جنوبی نسبت به افغانستان از نزدیک هماهنگ می‌کنیم

بنانیه می‌افزاید که همکاری‌های بشردوستانه و ضد تروریزم را در ماه‌های آینده مطابق قطعنامه ۲۵۹۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد تعمیق می‌بخشیم.

بیانیه افزوده است: ما تأکید می‌کنیم که سرزمین افغانستان نباید برای تهدید، حمله به کشوری یا پناه‌دادن یا آموزش تروریستان، یا برای برنامه‌ریزی یا تمویل اقدامات تروریستی استفاده شود و بر مقابله با تروریزم در افغانستان پافشاری می‌کنیم.

این بیانیه همچنین به حمایت از مردم افغانستان اشاره کرده و گفته است که به حقوق بشری تمام افغان‌ها، از جمله زنان، کودکان و اقلیت‌ها باید احترام گذاشته شود.

این درحالی است که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا به تازگی در بیانیه‌ای گفته است که برخی تحریم‌ها را علیه افغانستان بر می‌دارد تا روند ادامه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان تسهیل یابد.

موضع گروه کواد در مورد وضعیت افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد