موضوع-رسمیت‌شناسی-ا-ا-با-گذشت-زمان-حل-می‌شود

نخست‌وزیر موقت پاکستان گفته که همه کشورهای منطقه از جمله روسیه و چین خواستار صلح، امنیت و ثبات در افغانستان هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ انوار الحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان این مطلب را در مصاحبه با برخی رسانه‌ها مطرح کرده و به رسمیت شناختن ا.ا را منوط به اجماع منطقه دانسته است.
کاکر تاکید کرده تا زمانی که کشورهای منطقه و جهان حکومت کنونی افغانستان را به رسمیت نشناسد، پاکستان در این زمینه گامی رو به جلو برنمی‌دارد.
نخست‌وزیر موقت پاکستات گفته است: من شخصاً معتقدم که همه کشورهای منطقه می‌خواهند حکومت افغانستان به رسمیت شناخته شود، هرچند که نمی‌توانم در مورد زمان دقیق آن صحبت کنم، کشورهای منطقه این را درک کرده‌اند. من معتقدم که موضوع شناسایی با گذشت زمان حل خواهد شد.
کاکر از خط دیورند یک مرز بین المللی و به رسمیت شناخته شده میان افغانستان و پاکستان نام برد و افزود: سازمان ملل و ٢٠٦ کشور این خط را به عنوان مرز بین‌المللی تایید کرده‌اند و آنچه مردم افغانستان در این مورد می‌گویند بحث داخلی آن‌هاست که من علاقه‌ای به آن ندارم.
او از حضور تحریک طالبان پاکستان در افغانستان خبر داده و گفته است: تحریک طالبان پاکستان در برخی ولایات افغانستان پناه گرفته است و این موضوع باعث ناامنی در پاکستان شده است.
این درحالی است که حکومت سرپرست حضور گروه‌های چون تحریک طالبان پاکستان را در افغانستان رد کرده و همواره تاکید کرده است که خاک افغانستان تهدیدی برای کشورهای منطقه و جهان نیست.

موضوع رسمیت‌شناسی ا.ا با گذشت زمان حل می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد