میزبانی-ترکیه-از-نشست-بین‌المللی-اوکراین

بلومبرگ گزارش داده است که ترکیه در حال آمده شدن برای برگزاری یک نشست بین‌المللی در خصوص راه‌های حل جنگ اوکراین است.

به گزارش افغان نیوز؛ این رسانه به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داده که ترکیه در ماه جاری میلادی آماده برنامه‌ریزی‌ برای برگزاری یک نشست بین‌المللی در خصوص اوکراین است اما؛  جزییاتی درباره شرکت‌کنندگان و زمان برگزاری آن در دست نیست.

طبق گزارش، شرکت‌کنندگان در خصوص راه‌های حل و فصل درگیری‌ اوکراین و اجرای «فرمول صلح» ولودیمیر زلنسکی، رییس‌ جمهور اوکراین بحث و گفتگو خواهند کرد.

منبع آگاه در این مورد گفته است: «بله، چنین نشستی در حال برنامه‌ریزی است اما؛ هنوز هیچ جزئیاتی درباره تاریخ و شرکت‌کنندگان آن وجود ندارد. این تنها چیزی است که در حال حاضر می‌توانم بگویم».

این در حالی است که در پایان ماه جون، مذاکرات در مورد اوکراین در کپنهاگ برگزار شد که کشورهای گروه هفت (G7)و برخی  کشورهای بریکس به شمول اوکراین در آن حضور داشتند و راه‌های اجرای فرمول صلح زلنسکی مورد بحث قرار گفت.

مسکو فرمول صلح رییس ‌جمهور اوکراین را دور از واقعیت می‌داند. پس از نشست کپنهاگ، عربستان سعودی نشستی را در قالبی مشابه در جده برگزار کرد.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تصریح کرده بود که فرمول صلح زلنسکی، به گونه کامل غیرقابل درک است و همه نیز به این امر واقف هستند اما؛ غرب همچنان اصرار دارد که هیچ اساس و پایه دیگری برای صلح وجود ندارد.

میزبانی ترکیه از نشست بین‌المللی اوکراین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد