ناتو-حقوق-بشری-تمام-افغان‌ها-باید-حفظ-شود

ستیفانو پونتیکورو، نمایندۀ ارشد ملکی ناتو در افغانستان ابراز امیدواری کرده که حقوق بشری تمام افغان‌ها در مذاکرات صلح حفظ شود.

به گزارش افغان نیوز: آقای پونتیکورو، امروز دو شنبه(31، سنبله) در پیامش به مناسبت روز جهانی صلح با اشاره به آغاز مذاکرات صلح افغانستان گفت: " این واقعاً یک فرصت تاریخی است تا برای پایان جنگ چندین دهه در افغانستان، توافق سیاسی و راه حل دریافت شود.

وی افزوده است که بسیاری افغان‌ها امروز این فرصت را ندارند تا صلح را در کشور شان تجربه کنند اما آنها هنوز امیدوار هستند، امیدوار به برقراری صلح پایدار که خشونت پایان یابد و حقوق بشری تمام افغان‌ها حفظ شود.

انتونیوگوترش، منشی عمومی ملل متحد به این مناسبت روی آتش‌بس در سراسر جهان تاکید کرده و از همه می‌خواهد که برای متوقف ساختن جنگ راه های مسالمت آمیز و دیپلوماتیک را ترجیح دهند.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی خطاب به طالبان می‌گوید که مردم از ادامه جنگ و درگیری‌ها به شدت بیزار اند؛ توقع می‌رود، به فراخوان عدم خشونت و آتشبس در کشور لبیک بگویید و برای آینده صلح‌آمیز دست یاری بدهید.

این درحالی است که ملل متحد به هدف خاتمه جنگ در جهان و تشویق مردم به زندگی صلح آمیز، ۲۱ سپتمبر را در سال ۱۹۸۱ به عنوان روز جهانی صلح نامگذاری کرد.

ناتو: حقوق بشری تمام افغان‌ها باید حفظ شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد