ناتو-میلیون‌ها-افغان-نیازمند-را-تنها-گذاشت

سرمنشی شورای مهاجرت ناروی می‌گوید: کشورهای عضو ناتو نباید فراموش کنند که میلیون‌ها افغان را تنها گذاشته اند.

به گزارش افغان نیوز؛ یان اگلند، سرمنشی شورای مهاجرت ناروی این اظهارات را در پیامی ویدیویی گفته که روز سه‌شنبه در حساب توییتر شبکه خبری «دموکراسی نو» نشر شد.

وی گفت: «طالبان مسئولیت بزرگی در قبال حکومت‌داری خوب دارند، زیرا آنها کنترل این کشور را به دست دارند اما من صادقانه باور دارم که کشورهای عضو ناتو نباید فراموش کنند که جمعیت چهل میلیونی را پشت سر رها کرده اند.»

سرمنشی شورای مهاجرت ناروی که در ماه سپتمبر از افغانستان دیدار کرد در اظهارات تازه خود گفته که همه روزه بین چهارهزار تا پنج هزار نفر از افغانستان به ایران می‌روند و به گفته او ایران هم نمی‌تواند که بدون کمک‌های خارجی به میلیون‌ها پناهجو پناهندگی بدهد.

علاوه بر این، برنامه جهانی غذا می‌گوید که ۲۳ میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی مواجه اند و این سازمان بودیجه لازم برای تامین غذای این افراد ندارد.

دیوید بیزلی، رئیس اجراییه برنامه جهانی غذا در یک پیام ویدیویی که روز گذشته در توییتر این سازمان نشر شد، از قدرت های بزرگ و افراد ثروتمند جهان خواست تا به نیازمندان در افغانستان و کشورهای دیگر کمک کنند.

این درحالی است که از حاکمیت طالبان بر افغانستان، سه ماه می‌گذرد؛ اما مردم در نقاط مختلف کشور از فقر و ناداری شکایت می‌کنند، آنها دلیل این وضعیت بد اقتصادی شان‌را از دست دادن وظایف، عدم پرداخت معاشات و یا هم نبود سرمایه گذاری در کشور خود می‌دانند.

ناتو میلیون‌ها افغان نیازمند را تنها گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد