نتانیاهو-سفر-هیأت-اسراییل-به-واشنگتن-را-لغو-کرد

ایالات متحده می‌گوید با وجود تصمیم بنیامین نتانیاهو برای لغو سفر هیأت اسراییلی به واشنگتن، «راه‌های دیگری برای اعلام نگرانی‌های خود» در مورد عملیات نظامی برنامه‌ریزی‌شده‌ی اسراییل در رفح پیدا خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه گاردین به نقل از متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی امریکا نوشته است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی این کشور با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسراییل که در ایالات متحده است در مورد رفح، گفتگو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است: «ما معتقدیم که این نوع تهاجم تمام‌عیار یک اشتباه خواهد بود، نه فقط به‌دلیل آسیب غیرنظامی که هزینه‌ی آن بسیار زیاد است.»

میلر در ادامه افزوده است در حال حاضر حدود ۱.۴ میلیون نفر در رفح هستند و اسراییل طرح منسجمی برای تخلیه آن‌ها ارائه نکرده است.

او گفته است: «این نوع تهاجم، امنیت اسراییل را تضعیف می‌کند و اسرائیل را ناامن‌تر می‌کند، نه امن‌تر. جایگاه آن را در جهان تضعیف خواهد کرد.»

میلر تاکید کرده است وزیر خارجه امریکا احتمالا در گفت‌وگو با وزیر خارجه اسراییل در مورد نگرانی‌های ایالات متحده در خصوص حمله به رفح گفتگو خواهد کرد، اما از سوی واشنگتن طرح‌های جایگزین برای عملیات نظامی در این شهر ارائه نخواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل روز (دوشنبه، ۶ حمل) با ۱۴ رأی موافق و یک رأی ممتنع امریکا، قطع‌نامه‌ای را تصویب کرد که خواستار آتش‌بس فوری میان اسراییل و حماس و همچنین آزادی فوری و بدون قید و شرط همه‌ی گروگان‌ها شد.

با تصویب این قطع‌نامه تنش میان اسراییل و بزرگ‌ترین متحدش، امریکا به بالاترین حد خود از آغاز جنگ رسید.

بر اساس گزارش رویترز، حماس روز دوشنبه اعلام کرد که از قطع‌نامه‌ای شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس در غزه است استقبال می‌کند و آماده مبادله‌ی فوری گروگان‌ها با اسراییل است.

وزارت صحت غزه روز دوشنبه اعلام کرد که حداقل ۳۲ هزار و ۳۳۳ فلسطینی در عملیات نظامی تلافی‌جویانه‌ای اسراییل در غزه کشته شده‌اند و بیم آن می‌رود که هزاران فلسطینی دیگر زیر آوار مدفون باشند.

پس از حدود شش ماه جنگ در غزه، سازمان ملل هشدار داده است که حداقل ۵۷۶ هزار نفر در این منطقه در آستانه‌ی قحطی قرار دارند و فشار جهانی بر اسراییل برای فراهم کردن امکان ارسال کمک‌های بیشتر افزایش یافته است.

نتانیاهو سفر هیأت اسراییل به واشنگتن را لغو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد