نخست-بر-طالبان-فشار-و-سپس-به-رسمیت-شناخته-شوند

رییس پیشین استخبارات عربستان می‌گوید که برای تطبیق تعهدات بین‌المللی نخست باید بر طالبان فشار و بعد از آن به رسمیت شناخته شود.

به گزارش افغان نیوز؛ ترکی الفیصل، رییس پیشین استخبارات عربستان سعودی، به تازگی در مورد افغانستان گفته است که جامعه جهانی نباید از افغانستان روی گردان باشد.

الفیصل تاکید کرده است؛ جامعه جهانی باید بر این تمرکز نماید تا طالبان حکومت همه شمول در افغانستان ایجاد و رعایت حقوق بشری زنان و عدم استفاده تروریستی از خاک افغانستان را ضمانت کنند.

او تصریح کرده است که عربستان سعودی نیز می‌خواهد در زمینه پذیرش تعهدات بین‌المللی از سوی طالبان، نقش خود را ایفا نماید.

اما؛ الفیصل تاکید کرده است که عربستان سعودی بدیل امریکا برای افغانستان شده نمی‌تواند چون؛ این کشور توان مالی که امریکا به افغانستان می‌کرد را ندارد.

پیش از این ترکی‌الفیصل در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از روند خروج سریع نیروهای ناتو از افغانستان گفته بود سقوط دولت افغانستان پس از توافق دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا  با طالبان اجتناب ناپذیر شد. او تاکید کرده بود که با این توافق مشروعیت حکومت افغانستان نفی شد و بایدن هم آن را پذیرفت.

این در حالی است که امریکا و طالبان دور تازه‌ای از گفتگوها را در چارچوب توافقنامه صلح دوحه، آغاز کرده و دو طرف در این مذاکرات خواسته‌های خودشان را دارند.

نخست بر طالبان فشار و سپس به رسمیت شناخته شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد