نخست-وزیر-پاکستان-امریکا-ذخایر-ارزی-افغانستان-را-آزاد-کند

نخست وزیر پاکستان مسدود شدن دارایی‌های افغانستان را توسط امریکا عوامل بحران بشری خوانده و گفته است که این کشور از جنگ داخلی نجات یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ عمران خان، نخست وزیر پاکستان در سخنرانی خود در انستیتوت مطالعات استراتیژیک اسلام آباد گفته است که افغانستان از جنگ داخلی نجات یافته است.

نخست وزیر پاکستان افزوده؛ منابع استخباراتی به او گفته بودند که افغانستان ممکن است با جنگ داخلی مواجه شود؛ اما«افغان‌ها خوش شانس هستند که کشورشان از جنگ داخلی نجات یافته است».

خان تصریح کرده است: «من شخصاً فکر می‌کنم که هر زمان که گزینه جنگ برای حل مسائل اتخاذ می‌شود، همیشه یک اشتباه محاسباتی وجود دارد».

او منجمد شدن دارایی‌های افغانستان توسط امریکا را یکی از عوامل بحران اقتصادی و بشری در این شکور خوانده و تاکید کرده است که وقت آن رسیده تا امریکا 9 میلیاد دالر ذخایر ارزی مسدود شده افغانستان را آزاد کند.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به بحران بشری و اقتصادی در افغانستان افزوده که کشورش تلاش دارد تا توجه جهان را به بحران افغانستان معطوف کند.

او هشدار داد که هر گونه بحران بشری در افغانستان کل منطقه از جمله پاکستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان فقر، بیکاری و مهاجرت افزایش یافته و بارها سازمان‌های بین‌المللی از فاجعه بشری در زمستان پیش رو هشدار داده اند.

نخست وزیر پاکستان: امریکا ذخایر ارزی افغانستان را آزاد کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد