نخستین-گفتگوی-وزیران-دفاع-امریکا-و-روسیه-پس-از-آغاز-جنگ-اوکراین

وزیران دفاع امریکا و روسیه برای نخستین بار پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین با یکدیگر تفلنی گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ لوید آسیتن، وزیر دفاع امریکا با سرگیی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفتگو تلفنی کرده و به برقراری آتش‌بس فوری در اوکراین تاکید کرده است.

به گفته مقام‌های پنتاگون در این تماس تلفنی که از سوی لوید آستین برقرار شده بود، نزدیک به یک ساعت طول کشیده و وزیر دفاع امریکا بر برقراری آتش‌بس فوری در اوکراین تاکید کرده است.

در گزارش منتشره توسط وزارت دفاع روسیه آمده است که این تماس توسط ایالات متحده گرفته شده و دو طرف در مورد «مسائل امنیتی بین‌المللی مهم، از جمله وضعیت اوکراین» گفتگو کرده‌اند.

این برای نخستین بار است که دو مقام ارشد دفاعی روسیه و امریکا از زمان حمله مسکو به اوکراین با یکدیگر به صورت مستقیم صحبت می‌کنند.

یک مقام امریکایی که نخواسته نامش فاش شود، لحن تماس را «حرفه‌ای» توصیف کرد و گفته است که هرچند نفس باز نگهداشتن خطوط مهم بوده با این حال این تماس مشکل خاصی را حل نکرده است.

او افزود پنتاگون از ماه فبروری بدین سو به طور مداوم برای گفتگو با همتایان روسی ابراز تمایل کرده‌ است اما؛ مقام‌های روسی تا پیش از این هیچ علاقه‌ای نشان نداده بودند و اکنون مشخص نیست که چرا شویگو با تماس روز جمعه موافقت کرده است.

جنگ در اوکراین در حالی وارد هشتادمین روز خود می‌شود که ارتش روسیه حملاتش برای تصرف کارخانه آزوف‌ستال را تشدید کرده و همچنان قصد دارد مناطق بیشتری را در شرق اوکراین تحت تصرف درآورد.

نخستین گفتگوی وزیران دفاع امریکا و روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد