نزدیک-به-درصد-افغان‌ها-غذای-کافی-برای-خوردن-ندارند

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد می‌گوید که نزدیک به ۹۸ درصد مردم افغانستان غذای کافی برای خوردن ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد گفته است که اقتصاد در حال فروپاشی افغانستان وضعیت را وخیم‌تر کرده و این کشور در سال آینده به سمت فاجعه سوق خواهد داد.

یافته‌های همه پرسی این نهاد بین‌المللی نشان می‌دهد که ۹۸ در صد افغان‌‌ها غذای کافی نمی‌خورند و از هر ۱۰ خانواده هفت خانواده آن مواد غذایی را قرض می‌کنند.

تامسن پیری،‌ سخنگوی برنامه جهانی غذا در ژنیف گفته است که کار‌های زیادی باید برای توقف این بحران از مبدل شده به فاجعه انجام شود.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل گفته است که در جریان سال جاری به ۱۵ میلیون نفر مواد غذایی فراهم کرده است و می‌خواهد که سال آینده در سراسر افغانستان به ۲۳ میلیون نفر کمک فراهم کند.

مقام‌های این نهاد افزوده که در افغانستان فقر و گرسنگی به گونهٔ ناگهانی گریبانگیر مردم شده است.

به گفته این اداره سازمان ملل متحد توقف ناگهانی کمک‌ها به دنبال پیروزی طالبان در ماه اگست، اقتصاد شکنند افغانستان را در پرتگاه سقوط قرار داده است که در پی آن نرخ مواد غذایی، نفت و سایر مواد ابتدایی همه روزه افزایش می‌یابد.

ندی الناشف، معاون کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای حقوق بشر نیز گفته که خانواده‌های افغان با فقر و گرسنگی شدید مواجه اند و شمار زیاد آنان از مجبوری کودکان شان را به کار گماشته اند، اطفال را در کودکی با ازدواج داده اند و حتی دست به فروش کودکان شان زده اند.

بااین‌حال، سازمان ملل متحد هشدار داده است که نزدیک به ۲۳ میلیون نفر که ۵۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد با گرسنگی شدید و نزدیک به نه میلیون دیگر با خطر قحطی مواجه است.

نزدیک به 98 درصد افغان‌ها غذای کافی برای خوردن ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد