نزدیک-به-درصد-افغان‌های-منتقل-شده-به-امریکا-کودکان-هستند

اداره خدمات مهاجرت و پناهندگی«لوتران» در امریکا می‌گوید که نزدیک به ۴۰ درصد شهروندان افغانستان که در این اواخر از کشورشان به امریکا مهاجر شده‌اند، کودکان هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ کریش اومارا ویگناراجا، رییس اداره خدمات مهاجرت و پناهندگی لوتران در مصاحبه‌ای«عامه ملی» امریکا گفته است که این نهاد در تلاش یافتن فامیل و خانه‌ای جدید برای این کودکان بدون همراه افغان است.

ویگناراجا تاکید کرده است که این کودکان بدون والدین و همراه بوده و توسط ایالات متحده امریکا از افغانستان تخلیه شده اند.

خدمات مهاجرت و پناهندگی لوتران یک اداره‌ای غیرانتفاعی است و از پناهجویان و مهاجرانی که وارد امریکا می‌شوند استقبال و حمایت می‌کند. این اداره از جملۀ دو نهادیست که به کودکان خردسال پناهنده بدون همراه، خدمات ارایه می‌کند.

لوید آستین وزیر دفاع امریکا نیز گفته است که نزدیک به نصف افغان‌های ‌که از افغانستان به قرارگاه‌های نظامی امریکا در خارج انتقال یافته اند، کودکان خردسال هستند.

این در حالی است که با تسلط طالبان از تاریخ 24 اسد تا اکنون، نزدیک به ۱۲۴ هزار تن که جان‌های‌شان در افغانستان با خطر مواجه بود، توسط امریکا و سایر متحدان آن از افغانستان، تخلیه شده اند.

روزنامه والستریت ژورنال به اساس معلومات وزارت دفاع امریکا گفته که نزدیک به ۳۵ هزار تن از افغانستان به بیرون انتقال یافته و در پایگاه‌های مختلف ایالات متحده در سایر کشورهای جهان، جابجا شده اند.

نزدیک به 40 درصد افغان‌های منتقل شده به امریکا کودکان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد