نشست-اتحادیه-عرب-و-سازمان-همکاری-اسلامی-در-باره-غزه

رسانه‌های عربستان سعودی از برگزاری نشست مشترک اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در ریاض، پایتخت این کشور در خصوص جنگ غزه و کشتار فلسطنیان توسط اسراییل خبر داده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ حسام ذکی معاون جامعه عرب گفته است که هدف از این نشست این است که نشان داده شود که جامعه عرب چگونه می‌تواند از خشونت در غزه جلوگیری کند.

او افزوده است: «در این نشست و دیدار تجاوزات اسراییل به فلسطین محکوم می‌شود. حمایت از مردم غزه اعلام و راه‌های پاسخگویی اسراییل در قبال جنایات انجام شده آشکار می‌گردد».

رسانه دولتی عربستان سعودی گزارش داده است که موضع مشترک اعراب این است که خواستار آتش‌بس فوری و رد هرگونه ترتیباتی است که سعی می‌کند غزه را از فلسطینیان در کرانه غربی جدا کند.

همزمان با افزایش حملات اسراییل به غزه، تلاش‌های دیپلماتیک سران کشورهای خاورمیانه نیز به شکلی جدی افزایش یافته است.

روز گذشته تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به قاهره رفت تا با عبدالفتاح السیسی، رییس‌ جمهور مصر مذاکره کند.

همچنان امروز (شنبه، 20 عقرب) ابراهیم رییسی؛ رییس جمهور ایران به ریاض سفر خواهد کرد تا در نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی شرکت کند.

بشار اسد، رییس‌ جمهور سوریه نیز در کنار دیگر سران کشورهای اسلامی حضور خواهد داشت.

عربستان در حال حاضر ریاست دوره‌ای سازمان همکاری‌های اسلامی را بر عهده دارد و به همین دلیل نیز این نشست اضطراری در شهر ریاض برگزار می‌شود.

این در حالی است که نیروهای اسراییل شفاخانه «الشفا»، بزرگترین شفاخانه در غزه را مورد محاصره قرار داده و مانع ورد و خروج آمبولانس‌های حامل زخمیان می‌شوند.

نشست اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در باره غزه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد