نشست-امریکا-و-ناتو-روی-وضعیت-جاری-در-افغانستان

لوی درستیز ارتش امریکا می‌گوید که پس از خروج نظامیان خارجی از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور، اکنون وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو روی برنامه‌های بعدی در افغانستان بحث و گفتگو می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ جنرال مارک میلی، لوی درستیز ارتش امریکا پس از خروج نیروهای این کشور و ناتو از افغانستان با همتایان خود در پیمان ناتو گردهم آمدند.

گفته می‌شود که گسترش شریک ساختن معلومات استخباراتی و توافقات دیگر برای جلوگیری از انسجام دوبارۀ گروه‌های تروریستی، در این نشست در یونان مورد بحث قرار گرفت.

جنرال میلی، لوید آستین٬ وزیر دفاع امریکا و مقام‌های استخبارات این کشور هشدار داده اند که شبکه‌ای القاعده و گروه داعش در حال منسجم شدن است و امکان دارد در مدت یک یا دو سال امریکا را تهدید کنند.

میلی گفته است که او با همتایان خود درباره‌ای امکانات گفتگو می‌کند و سپس نتایج گفتگو را به مقام‌های وزارت دفاع و دیپلوماتان امریکایی برای بررسی بیشتر انتقال خواهد داد.

جنرال میلی به خبرنگاران همراه خود در سفر به یونان گفته است که متحدان ناتو درباره‌ای تلاش‌های ضد تروریزم نگرانی دارند.

نیکولاس پناگیوتوپولوس٬ وزیر دفاع یونان نیز در این نشست گفته است که متحدان ناتو باید مصوونیت و امنیت افغان‌های در معرض خطر را که در این کشور باقی مانده اند٬ اطمینان بخش سازند و از وقوع بحران بشری در این کشور جلوگیری کنند.

بااین همه رهبران نظامی ناتو به صراحت گفته اند که جلوگیری از انسجام دوباره تروریزم در افغانستان یکی از اهداف کلیدی این پیمان است.

نشست امریکا و ناتو روی وضعیت جاری در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد