نشست-امنیتی-هرات؛-پاکستان-مانع-اشتراک-محسن-داور-شد

محسن داور، عضو مجلس نمایندگان پاکستان می‌گوید پولیس آژانس اطلاعاتی فدارل مانع سفر او به تاجیکستان برای اشتراک در نشست امنیتی هرات، شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ محسن داور، عضو مجلس پاکستان بامداد امروز (یک‌شنبه، ۶ قوس) در ‌توییتی نوشته است که او توسط آژانس اطلاعاتی فدرال در میدان هوایی اسلام‌آباد متوقف شده است.

داور این تصمیم آژانس اطلاعاتی فدرال را افتضاح خوانده و گفته است که کابینه نامش را برای دو ماه از فهرست کنترول خروج حذف کرده بود.

داور عضو جنبش تحفظ پشتون‌های پاکستان است. او افزوده که توقف یک نماینده منتخب از هزاران پشتون، از سفر برای شرکت در یک گفتگوی منطقه‌ای، گواهی بر این واقعیت است که در سال‌های آینده پشتون‌ها همچنان قربانی سیاست‌های تشکیلات نظامی برای محافظت از منافع شرکت‌های خود خواهند شد.

او نوشته است: « چند روز پیش، جامعه مدنی پاکستان سخنرانی باجوه (فرمانده ارتش) را جشن می‌گرفت که در آن او مداخله نظامی در سیاست را پذیرفت و عدم‌ مداخله در سیاست را اعلام کرد. آیا این بی‌طرفی و عدم مداخله امتیازی است که فقط به پنجاب محدود می‌شود؟».

این در حالی است که دور دهم نشست سالانه‌ «گفتگوهای امنیتی هرات» از سوی انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان به روزهای هشتم و نهم قوس در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود. آجندای این نشست «نظام سیاسی همه‌شمول؛ الگوها و نقشه‌ راه» است.

نشست امنیتی هرات؛ پاکستان مانع اشتراک محسن داور شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد