نشست-ترویکا؛-قریشی-خواستار-تعامل-جهان-با-طالبان-شد

وزیر خارجه پاکستان در نشست ترویکا در مورد افغانستان، از کشورهای جهان خواستار تعامل با حکومت سرپرست طالبان شد.

به گزارش افغان نیوز؛ شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در نشست ترویکا که در مورد افغانستان روز گذشته( پنج‌شنبه، 20 عقرب) برگزار شده بود، گفت که کشورهای جهان بهتر است با حکومت تازه تاسیس طالبان تعامل کنند زیرا؛ آنان در پی تعامل با جهان هستند.

قرویشی افزوده است: «تعامل با افغانستان نه‌تنها باید ادامه یابد، بلکه باید به دلایل بی شمار افزایش یابد».

او گفت که تعامل کشورها با حکومت سرپرست طالبان به تحکیم صلح و ثبات، توسعه اقتصادی پایدار و محدود کردن فضا برای گروه‌های تروریستی در داخل افغانستان کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه پاکستان تصریح که هیچ‌کس بازگشت مجدد جنگ داخلی به افغانستان را نمی‌خواهد و همین‌طور کسی خواهان فروپاشی اقتصادی این کشور نیست.

او بیان کرده که همه طرف‌های حاضر در نشست ترویکا، مایل هستند تا با عناصر تروریستی فعال در داخل افغانستان به‌طور موثر مقابله کنند.

قریشی گفته است، همه کشورها نگرانی و منافع مشترک در مورد افغانستان دارند و  تحقق صلح و ثبات در افغانستان مسوولیت همه است.

وزیر خارجه پاکستان از فروپاشی نظام اقتصادی افغانستان هشدار داده و گفته که خشک‌سالی مردم را زیر فشار قرار داده و توقف کمک‌های بین‌المللی به افغانستان باعث توقف پروژه‌های عمرانی در این کشور شده است.

به گفته او دسترسی افغانستان به ذخایر ارزی مسدود شد‌ه‌اش در کشورهای دیگر، به احیای فعالیت اقتصادی و حرکت اقتصاد این کشور به سمت ثبات و پایداری کمک خواهد کرد.

وزیر خارجی پاکستان در حالی خواستار تعامل جهان با طالبان شدند که هنوز هیچ کشوری آنان را به رسمیت نشاخته اند.

نشست ترویکا؛ قریشی خواستار تعامل جهان با طالبان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد