نشست-سازمان-همکاری-اسلامی-هفته-آینده-برگزار-می‌شود

رسانه‌های پاکستان گزاش داده اند که اسلام‌آباد تا یک هفته دیگر نشست وزیران خارجه سازمانن همکاری اسلامی را در مورد افغانستان میزبانی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گفته است که نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی به هدف رسیدگی به وضعیت جدی و رو به وخامت بشری و جلوگیری از بحران اقتصادی در افغانستان به میزبانی اسلام‌آباد در نوزدهم دسامبر برگزار می‌شود.

شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفته است که افزون بر اشتراک اعضای سازمان همکاری اسلامی، قرار است کشورهای چون امریکا، روسیه، چین، بریتانیا، اتحادیه اروپا، بانک جهانی و نمایندگان نهادهای مددرسان مرتبط به سازمان ملل متحد نیز دعوت شود.

وزیر خارجه پاکستان افزوده است که این نشست به هدف جلب توجه بین‌المللی به بحران بشری در افغانستان که نه به نفع این کشور و جهان نیست، برگزار می‌شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان تصریح  شده است که کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که افغانستان یکی از اعضای موسس آن است، به‌عنوان بخشی از امت اسلامی، با مردم این کشور پیوندهای دوستی و برادری دارند.

در این بیانیه گفته شده است که امروز مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگری، به حمایت جامعه جهانی، به‌ویژه سازمان همکاری اسلامی نیاز دارند.

در این بیانیه اشتراک قطر که نقش محوری در تحولات اخیر افغانستان ایفا کرده، حیاتی عنوان شده و گفته شده است که مشارکت قطر در این نشست برای جلب حمایت کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و جامعه بین‌المللی برای ارایه همه کمک‌های ممکن به مردم افغانستان نیاز مبرم و کلیدی خواهد بود.

این نشست در حالی در مورد افغانستان دایر می‌شود که پیش از این ذبیح‌الله مجاهد در مصاحبه‌ای با یک رسانه عربی از اعضای سازمان همکاری اسلامی خواسته بود که حکومت طالبان را به رسمیت بشناسند.

نشست سازمان همکاری اسلامی هفته آینده برگزار می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد