نشست-سران-کشورهای-جی-امروز-در-آلمان-برگزار-می‌شود

نشست سران کشورهای«جی ۷» امروز(یک‌شنبه، ۵ سرطان) به میزبانی آلمان برگزار می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ صدراعظم آلمان قرار است از رهبران کشورهای ثروتمند عضو گروه هفت برای شرکت در نشستی سه روزه در کوه‌های آلپ واقع در باواریا استقبال کند.

رویترز گزارش داده است که نشست در شرایطی تاریک‌تر از نشست سال گذشته زمانی که رهبران بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، جاپان و امریکا برای نخستین‌بار پیش از شیوع کووید-19 با یکدیگر ملاقات کرده و متعهد به بازسازی شدند، برگزار می‌شود.

نشست امسال اعضای جی 7 نیز تحت‌الشعاع جنگ اوکراین و پیامدهای گسترده آن، از کمبود انرژی گرفته تا بحران غذایی قرار گرفته است.

انتظار می‌رود رهبران جی 7 به دنبال نشان دادن یک جبهه متحد در حوزه حمایت از اوکراین تا زمان لازم و  اعمال فشار بر کرملین باشند. اما؛ از اعمال تحریم‌هایی که می‌تواند تورم و بحران هزینه‌های معیشتی برای مردم کشورهای خودشان را تشدید کند، اجتناب خواهند کرد.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفته است: «پیام اصلی اجلاس گروه هفت اتحاد و هماهنگی در عمل خواهد بود... پیام اصلی این است که حتی در شرایط سخت... ما به اتحاد خود پایبند هستیم».

یک منبع آگاه به رویترز گفت که کشورهای شریک در گروه هفت قرار است بر سر ممنوع ساختن واردات طلا از روسیه موافقت کنند.

این نشست سران جی 7 در قلعه Schloss Elmau در پای بلندترین کوه آلمان، Zugspitze  برگزار می‌شود. این همان مکانی است که این کشور آخرین بار در سال 2015 در آنجا میزبان نشست سالانه گروه هفت بود.

گفته می‌شود که این نشست فرصتی برای اولاف شولتز، نخست‌وزیر آلمان است تا روی این میزبانی خود با نشان دادن یک رهبری قاطعانه‌تر در قبال بحران اوکراین سرمایه گذاری کند.

این در حالی است که دو روز پیش بنیاد حفاظت از کودکان اعلام کرد که رهبران کشورهای جی۷ باید برای مبارزه با بحران بی‌سابقه گرسنگی به بسته کمکی چندین میلیارد دالری متعهد شوند.

گاریلا وایجمن، مدیر جهانی بشردوستان بنیاد حفاظت از کودکان روز جمعه( 3 سرطان)  از سران کشورهای جی 7 خواسته تا در نشست امروز شان در مورد چالش گرسنگی در جهان بحث کنند.

 

نشست سران کشورهای جی7 امروز در آلمان برگزار می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد