نشست-شورای-امنیت-در-مورد-کشمیر-پشت-درهای-بسته-برگزار-شد

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت جاری در کشمیر پشت در های بسته برگزار شد، این اقدام از سوی پاکستان استقبال شده است.

به گزارش افغان نیوز: ملیحه لودی، نماینده همیشه گی پاکستان در سازمان ملل متحد، گفت: «آواز مردم کشمیر امروز در بلندترین نشست دیپلوماتیک جهان شنیده شد. آنان تنها نیستند. مصیبت، دشواری ها، رنج، اشغال و پیامدهای این اشغال در شورای امنیت سازمان ملل شنیده شدند. برگزاری این نشست نشان می دهد که کشمیر، یک مساله مورد منازعه بین المللی است

در شورای امنیت سازمان ملل متحد نمایندگان هند، پاکستان و چین روی این موضوع گفتگو کرده اند، اما هند موضوع کشمیر را یک امر داخلی میداند و دخالت های پاکستان را بی اساس میداند.

اما پاکستان پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد بررسی اوضاع کشمیر ابراز خرسندی کرده  و میگوید که این مسئله بین المللی می باشد.

هند  تاکید دارد  که برای گفتگو با پاکستان در باره کشمیر، پایان هراس افگنی در کشمیر یک پیش شرط می باشد.

پس از درخواست پاکستان مبنی بر برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل،  چین به خواست پاکستان، برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد فراخوان داد.

چین در مورد موضوع کشمیر به این باور می باشد:" اقدام اخیر هند در کشمیر، اوضاع این منطقه را تغییر داده است و بیجنگ را نیز نگران ساخته است."

ژانگ جون، نماینده همیشه گی چین در سازمان ملل متحد، گفت: «اقدام هند همچنان منافع حاکمیتی چین را به چالش کشیده است و توافقنامه دو جانبه را در باره حفظ ثبات در بخش های مرزی نقض کرده است. از همین رو چین در این باره به گونه جدی نگران است

منطقه کمشیر پس از ایجاد پاکستان، یک منطقه منازعه یی میان دولت دهلی و اسلام آباد می باشد و هر ازگاهی تنش در این مورد میان دو طرف بالا میگیرد.

نشست شورای امنیت در مورد کشمیر پشت درهای بسته برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد