نشست-عشق‌آباد-با-صدور-اعلامیه-مشترک-پایان-یافت

چهارمین نشست نمایندگان اتحادیه اروپا، سازمان ملل، بانک جهانی و کشورهای آسیای میانه با اعلامیه مشترک پایان یافت.

به گزارش افغان نیوز؛ این نشست مشترک که برای دو روز در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان برگزار شده بود، ناوقت روز گذشته (جمعه، ۵ جوزا) پایان یافت.

اشتراک‌کنندگان این نشست با نشر اعلامیه‌‌ای مشترک از امارت اسلامی خواستند که تمامی محدودیت‌های کاری، آموزشی و اجتماعی را که برای زنان و دختران افغانستان وضع شده لغو کند.

در اعلامیه مشترک اشتراک‌کنندگان نشست عشق‌آباد آمده است: این ممنوعیت‌ها اثرات زیانباری بر توانایی جامعه بین‌المللی در رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان دارد.

طبق اعلامیه، اشتراک‌کنندگان همچمنان بر ایجاد حکومت همه‌شمول که در آن از تمامی اقوام ساکن افغانستان نمایندگی شود، تاکید کرده‌اند.

در این اعلامیه اشتراک کنندگان نشست عشق‌آباد بر رعایت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که در آن از وضعیت حقوق بشری و آزادی‌های بنیادی در افغانستان ابراز نگرانی شده، تاکید کرده‌اند.

در اعلامیه که از سوی اتحادیه اروپا نشر شده است از امارت اسلامی خواسته شده تا نگذارند که افغانستان بار دیگر به لانه امن تروریسم بین‌المللی مبدل شود.

اشتراک کنندگان بر جلوگیری از نفوذ تروریسم، افراط گرایی، مواد مخدر و فعالیت‌های فرامرزی غیر قانونی تاکید کرده اند.

در این نشست بر ثبات اقتصادی افغانستان، مسایل بانکی، احیای زیربنای اقتصادی و اجتماعی افغانستان نیز تاکید صورت گرفته است.

اشتراک‌ کنندگان نشست عشق‌آباد استقرار صلح و ثبات در افغانستان و منطقه را هدف مشترک شان اعلام کرده و برای حمایت از مردم افغانستان و پیشرفت در عرصه‌های ثبات، صلح و رفاه کشور تعهد کرده‌اند.

این نشست با اشتراک رزا اوتنبایوا، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان، توماس نیکلاسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا، ملیندا گود رییس بخش افغانستان در بانک جهانی و نمایندگان و دیپلومات‌های کشور های قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و اوزبیکستان برگزار شده بود.

 

 

 

نشست عشق‌آباد با صدور اعلامیه مشترک پایان یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد