نشست-علما؛-هیدربار-از-عدم-حضور-زنان-انتقاد-کرد

هیدربار، مسوول دید‌بان حقوق بشر در واکنش به برگزاری نشست علما گفته که قرار است ۳هزار مرد در مورد زنان افغانستان تصمیم بگیرند.

به گزارش افغان نیوز؛ هیدربار، مسوول زنان دید‌بان حقوق بشر در توییتی به انتقاد از عدم حضور زنان در نشست سراسری علماء گفته که ۳ هزار مرد زیر یک سقف در مورد زنان تصمیم می‌گیرند.

نشست سراسری علماء امروز در تالار لویه‌جرگه با سخنرانی ملا حسن آخوند، رییس الوزرا امارت اسلامی آغاز شد.

رییس‌ الوزرای حکومت سرپرست در افتتاح این نشست گفت: «نظام کنونی نظام اسلامی است، اینجا با روحیه اسلامی برای تقویت نظام اسلامی و منافع ملی تلاش خواهیم کرد و خداوند ما را در حفظ و تقویت این نظام کمک کند».

او بیان کرد: امارت اسلامی در همه زمینه‌ها تلاش می‌کند تا همه نارضایتی‌ها را اصلاح کند، ممکن در جاهایی مشکلاتی وجود داشته باشد اما؛ هرکس آن را با ما در میان بگذارد، برای رفع آن اقدام می کنیم.
رییس‌ الوزرا در ادامه سخنانش گفت که ما باید به دشمنان خویش چه در داخل و چه در خارج پیام قوی بدهیم که دیگر اجازه اغتشاش به کسی داده نمی‌شود زیرا؛ در این ملت مصیبت زیاد است و باید راحت شود.

عبدالسلام حنفی، معاون رییس‌الوزرای حکومت سرپرست، روز گذشته در مورد حضور زنان در نشست علماء گفت که مردان به جای مادران و خواهران‌شان در این نشست حضور خواهند داشت.

مولوی عبدالحکیم حقانی، قاضی‌القضات امارت اسلامی در این نشست می‌گوید که مسوولیت تمام عالمان دین است که از طریق منابر، مدارس و جاهای دیگر به مردم برسانند که مخالفت با نظام اسلامی یک عمل ناروا است باید از آن خودداری کنند.

آقای حقانی افزود: «مسوولان نظام اسلامی تنها اراده خدمات مخلصانه به دین مقدس اسلام و وطن را داشته باشند، نه به خاطر وظیفه، معاش و مادیات دیگر».

نشست علما پشت درهای بسته برگزار شده و به رسانه‌ها اجازه پوشش داده نشده و تنها از طریق رادیو ملی جزئیات این نشست نشر می‌شود.

 

 

نشست علما؛ هیدربار از عدم حضور زنان انتقاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد