نشست-فوق‌العاده-سازمان-همکاری-اسلامی-در-ترکیه-برگزار-شد

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی آخرین تحولات فلسطین و محکومیت اقدامات اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به قدس، با حضور بیش از ۴۰ کشور در ترکیه برگزار گردید.

به گزارش افغان نیوز: نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین و اعتراض به جنایات اسرائيل در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس به دعوت ترکیه به مدت دو روز و در سه سطح کارشناسان ارشد، وزرای امور خارجه و سران کشورهای اسلامی در شهر استانبول آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی: مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیهدر آغاز نشت امروز(28 ثور) گفته است که در این نشست شرایط محاکمه سربازان و مقامات اسرائیل که به انسان‌های بی دفاع فلسطینی تیراندازی می‌کنند را فراهم خواهیم کرد.

وی تاکید کرده است کهدر بیانیه نهایی نشست سازمان همکاری اسلامی عدم اجازه هرگونه تغییر در موقعیت قدس را اعلام خواهیم کرد.

نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در پی افتتاح سفارت آمریکا در قدس که سبب بروز اعتراضات شدید در برخی سرزمین های فلسطین از جمله درگیری در مرز نواز غزه شد و در پی شهادت 62 نفر و مجروح شدن بیش از سه هزار فلسطینی برگزار گردیده است.

 ترکیه همراه بسیاری از کشورهای اسلامی اقداماتی را برای محکومیت این اقدام و اعلام همبستگی با مردم فلسطین را آغاز کرده است.

سال گذشته نیز در پی اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس، نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول برگزار شده بود.

در آن نشست، قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین اعلام و از همه کشورها خواسته شده بود تا قدس شرقی را به عنوان پایتخت دولت فلسطین به رسمیت بشناسند.

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در ترکیه برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد